زنگ «مهر و مقاومت» در مدارس کردستان به صدا درآمد
کد خبر: 4171017
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

زنگ «مهر و مقاومت» در مدارس کردستان به صدا درآمد

زنگ «مهر و مقاومت» امروز، سوم مهر در مدارس استان کردستان به صدا درآمد.

نواختن زنگ «مهر و مقاومت» در مدارس کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا  پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مراسم نمادین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر و انقلاب که امروز، سوم مهر در مدارس کردستان برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و ماه ربیع الاول، بهترین کار دانش‌آموزان را تحصیل علم و ادب ذکر کرد و گفت: این همان تحصیل علم و ادب است که می‌تواند انسان را سرآمد جامعه کند.

وی هجمه بسیار شدید دشمنان در دنیای مجازی را دلیلی متقن بر ضرورت مواظبت بیشتر اولیا از فرزندان خود دانست و افزود: دانش‌آموزان به تنهایی نمی‌توانند در مقابل این هجمه‌ها دوام بیاورند و از اولیای خواست این مسئله را با حساسیت بیشتری دنبال کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به طلایه داری آنان در عرصه تعلیم و تربیت، خطاب به معلمان بیان کرد: باید با فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی و علمی زمینه را برای افتخارآفرینی دانش آموزان مهیا کنند.

وی در پایان ورود دانش آموزان با مهارت به جامعه را در گرو آموزش مطلوب آنان خواند و یادآور شد: صدای واحد میان مدرسه و خانواده، لازمه آموزش مطلوب دانش آموزان است.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در ابتدای این مراسم ضمن تبریک ربیع الاول، آغاز سال تحصیلی و آغاز امامت حضرت حجت(عج) اظهار کرد: امروز در حالی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم که در طول سه ماه گذشته ۲۳هزار فرهنگی با جان و دل فعالیت داشته و خود را آماده کرده‌اند تا بالغ بر۳۰۰ هزار دانش‌آموز استان سال تحصیلی را به خوبی آغاز کنند.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم ایران قوی در گرو داشتن مدرسه قوی است، گفتمان مشترک بین ارکان اصلی آموزش و پرورش را لازمه به قدرت رسیدن مدرسه ذکر کرد و گفت: سایر ابعاد جامعه نیز باید در هماهنگی با مدرسه وظایف اجتماعی خود را به بهترین نحو احسن انجام دهند تا رسیدن به اهداف آموزش‌و‌پرورش تسهیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان مشارکت اولیا را نکته مهم در فرآیند آموزش‌و‌پرورش دانش‌‌آموزان دانست و گفت: ارتباط خود را با مدارس تقویت کنید تا اهداف عالیه دانش‌آموزان محقق شود.

یادآور می‌شود؛ در پایان برنامه با حضور مسئولان، زنگ مهر و مقاومت به صدا درآمد و دانش آموزان وارد کلاس‌های درس شدند.

انتهای پیام
captcha