ثبت تاریخ شفاهی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در دوران دفاع مقدس
کد خبر: 4170563
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

ثبت تاریخ شفاهی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در دوران دفاع مقدس

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضبط و ثبت خاطرات پزشکان و پرستاران حاضر در دوران جنگ تحمیلی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام می‌شود.

ثبت تاریخ شفاهی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در دوران دفاع مقدس

محمدامین حبیبی، مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ثبت تاریخ شفاهی آن دوران با عنوان دانشجویان ورودی 50 انجام می‌شود. براین اساس گفت‌وگو با دکتر اقتداری دکترای داروسازی و صدیقه موسوی، پرستار و از اعضای هیئت علمی در اماکن ثبت‌شده میراث فرهنگی یعنی دانشکده پزشکی و دانشکده علوم مصاحبه‌ها ضبط شدند.

وی گفت: در این مصاحبه‌ها به نقش پزشکی و پرستاری و همچنین تأثیر دانشگاه بر هشت سال دفاع مقدس، فعالیت‌های انجمن‌های دانشجویی و جهاد دانشگاهی، نقش و تأثیر فعالیت‌های دانشجویان در دوران دفاع مقدس، تشریح شده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: نقش بانوان و پرستاران در هشت سال دفاع مقدس در سطح بیمارستان‌ها، مقایسه نوع آموزش دوران دفاع مقدس با اکنون، توصیه درباره خدماتی که پرستاران می‌توانند به بیماران ارئه کنند در این تاریخ شفاهی به آن اشاره شده است.

حبیبی بیان کرد: نشست‌های علمی با چهره‌های ماندگار هشت سال دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، مصاحبه با افراد شاخص، بازدید از پارک علم و فناوری و آیین غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه از برنامه‌های مدیریت فرهنگی دانشگاه در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام
captcha