اعتقاد به امامت باعث امیدواری جامعه می‌شود
کد خبر: 4170445
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
آیت‌الله دژکام:

اعتقاد به امامت باعث امیدواری جامعه می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اعتقاد به امامت باعث امیدواری جامعه می‌شود، گفت: ایرانیان امروز سربلند هستند چنانچه رئیس‌جمهور در سازمان ملل متحد قرآن کریم را بالای دست می‌گیرد و بر سر همه استکبار و جهان ظلم فریاد می‌زند که بدانید که شما مربوط به گذشته جهان هستید و آینده از آن ماست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس، امروز، ۳۱ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه اعضا و جوارح بدن در معرض فریب شیطان برای معصیت هستند، گفت: باید همگی برای گناه نکردن تلاش کنیم مگر اینکه خداوند متعال عنایت کند و کسی صاحب تقوا شوند که در دلش خوف از خدا چنان جای بگیرد تا معصیت تلخ‌ترین کار برای او باشد.

وی با بیان اینکه خصلت تقوا در رزمندگان دفاع مقدس وجود داشت، اظهار کرد: دفاع مقدس مدرسه تقواست؛ از این‌رو رزمندگان با خوف الهی مقابل دشمنان ایستادند و حرکت جانبازان قبل از رژه نیرو‌های مسلح در ۳۱ شهریور این پیام را دارد که با تقوا در راه خود استواریم و تا آخر ایستاده‌ایم. روحیه تقوا که جلوه مهم و بسیار درخشان سال‌های دفاع مقدس است را باید برای خودمان تجدید کنیم و از خدا بخواهیم پای عهد خود مثل شهدا تا آخر بایستیم و تقوا را رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه محوری‌ترین مبحث انقلاب اسلامی از نظر معرفتی، امامت است، تأکید کرد: امامت زمینه ولایت فقیه می‌شود و ولایت فقیه پایه نظام انقلابی ماست؛ از این رو امامت را باید در تمامی ابعادش خوب بشناسیم. یکی از ویژگی‌های اعتقاد به امامت، ایجاد امید در جامعه است؛ وقتی پیرو امام و معتقد به ولایت ایشان هستیم، واجب است امامتش را بپذیریم. لذا، این اعتقاد‌ها باعث امیدواری جامعه می‌شود.

امام جمعه شیراز با یادآوری آیات قرآنی امامت و امید در جامعه اسلامی اضافه کرد: امامت، امید به آینده بهتر جهان را به همه ما تزریق می‌کند و خداوند متعال به خصوص در سوره صف می‌فرماید که قبل از اینکه قرآن نازل شود در کتاب زبور داوود نوشتیم و سند آن در اختیار ماست که مردم جهان بدانند آینده امیدبخش است و صالحان در آن حکومت می‌کنند، از این‌رو حکومت حضرت مهدی(عج) رخ خواهد داد و هرچه از زشتی و پلیدی است جهان را پاک می‌کند؛ همچنین عالم و آدم را برای میهمانی در حکومت الهی دعوت می‌کند، بنابراین این آینده کره زمین است.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: در قرآن کریم می‌خوانیم که خدای ما خدایی است که وجود حضرت محمد(ص) را همراه با هدایت و دین حق فرستاد تا حق را بر همه ادیان پیروز کند، گرچه مشرکان نپسندند. همچنین مردم چرا دل‌خسته و ناامید باشید در حالی که اراده خدا بر آن قرار گرفته که منت بر سر مستضعفان بگذارد و آن‌ها را ائمه جهان قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه اعتقاد به امامت، به امید و آینده هرچه بهتر جهان است، گفت: ایرانیان امروز سربلند هستند و رئیس‌جمهور در سازمان ملل متحد قرآن کریم را بالای دست می‌گیرد و بر سر همه استکبار و جهان ظلم فریاد می‌زند که بدانید که شما مربوط به گذشته جهان هستید و آینده از آن ماست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به بازنشر سخنان رئیس‌جمهور در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: جهان بداند که مهدی آل محمد(ص) خواهد آمد و یکصد آیه قرآن ناطق به این مطلب است. آیات الهی این نوید را می‌دهد که آینده جهان به دست مسلمانان و پیروان اسلام ناب محمدی است و پیام را یک نفر به گوش جهان باید برساند که رئیس‌جمهور ایران این کار را کرد و از این بهتر در سازمان ملل نمی‌شد، صحبت کرد.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری ادامه داد: در جنگ ترکیبی جهانی این ملت می‌خروشد و زیر پرچم اسلام بر پیکره ظلم می‌زند و تکبیر ملت ما این است که تا فتح قله پیروزی با اسلام خواهیم ایستاد.

ناامیدی در قاموس معتقدان به ولایت نیست

این استاد دانشگاه با تأکید دوباره بر این موضوع که اعتقاد به امامت امیدآفرین است، گفت: اعتقاد به اینکه جهان آینده بهتری دارد، از آن مردم ایران است، از این‌رو ناامیدی در قاموس معتقدان به ولایت اهل بیت(ع) نیست و در اوج صحنه عاشورا رجز امام حسین(ع) این بود که طبیعت ما ترسیدن از دشمن نیست و هرچه دشمن بیشتر بکُشد، این ملت محکم‌تر می‌شود، چون ملت ایران حسینی است و این ملت مبارزه می‌کند یا زمینه را برای حکومت نسل بعدی آماده می‌کند.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم خود با اشاره به مناسبت‌های پیش رو بیان کرد: هشتم ربیع‌الاول، شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن عسکری(ع) است که شهادت آن بزرگوار را به پیشگاه امام زمان(عج) تسلیت می‌گوییم و امیدواریم در بزرگذاشت این امام موفق باشیم.

آیت‌الله دژکام هفته دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند که گاهی نسیم رحمتی از جانب حق می‌وزد که باید خود را در معرض آن قرار دهیم، از این‌رو توجه کنیم که هفته دفاع مقدس از مصادیق نسیم رحمت است که باید قدر آن را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با تأکید بر اینکه نگاه کردن به رژه نیرو‌های مسلح حس اعتماد به خود و امید را در انسان زنده می‌کند، بیان کرد: جوانان در رژه‌ها تیپ و احساس خاصی دارند، از این‌رو وقتی می‌خواهد عظمت لشکر اسلام را مقابل دیگران نشان دهد مطابق سخنان پیامبر(ص) مورد رضایت خداوند است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه رژه جوانان قدرت اسلام و ایران را نشان می‌دهد، گفت: دشمنان انقلاب سر و صدا می‌کردند که نظام به پایان خود رسیده است؛ در صورتی که اگر کسانی به میدان بیایند یقیناً ضرب شست فرزندان متدین و معتقد به این نظام و انقلاب را خواهند دید.

هفته دفاع مقدس را صرفاً یک آیین ندانیم

وی افزود: هفته دفاع مقدس را صرفاً یک آیین ندانیم، چراکه نسیم رحمت برای زنده کردن دل ما بوده و سرافرازی یک ملت در مقابل دنیای کفر است، از این‌رو لازم نیست مراسم سازمان‌یافته برای دفاع مقدس برگزار شود و هر کدام از ما یاد حماسه شیرمردان ایرانی را برای خود گرامی بداریم تا در مسیر نسیم رحمت قرار بگیریم.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری هفته دفاع مقدس را یادآور صحنه‌هایی از عظمت ملت ایران دانست که در تاریخ محو نخواهد شد و گفت: بسیجی‌ها، سپاهی‌ها، ارتشی‌ها و نیرو‌های انتظامی با روحیه رزمندگان دفاع مقدس پای کار هستند و مردم هم نیرو‌های خودشان را دوست دارند و به آن‌ها افتخار می‌کنند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) بیان کرد: فردی نزد سید و سالار شهیدان آمد و خواستار موعظه شد و ایشان در جواب فرمودند که اگر کسی هدفی دارد و می‌خواهد با معصیت به آن هدف برسد، مقصود خود را نابود کرده است و از آنچه می‌ترسد، خداوند بر سر او می‌آورد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه با معصیت به هدف مقدس و چه غیر مقدس نمی‌توان رسید، تصریح کرد: عمر سعد نمونه‌ای از این کلام است، بنابراین با معصیت نمی‌شود هیچ هدفی را به‌دست آورد؛ آن‌هایی که فکر می‌کنند با معصیت به مال و مقام می‌رسند، اشتباه می‌کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته در چنین ایامی، پسر پهلوی کلاه یهودی‌ها را بر سر گذاشت و پای دیوار ندبه یهودی‌ها ایستاد، چراکه فکر می‌کرد که آن‌ها می‌توانند او را به ایران بازگردانند، اما نمی‌داند که در این مملکت هرکس با خداوند و پیامبر اسلام(ص) رابطه حسنه دارد، به جایی خواهد رسید. 

خطیب نماز جمعه شیراز با تأکید بر اینکه با روش‌های فساد و فحشا نمی‌شود به اهداف دست پیدا کرد، گفت: مرام ایرانی با این جور نیست که کسی بخواهد معصیت کند و جایی بگیرد، بنابراین اگر کسی معصیت کند زمین می‌خورد. با تبلیغ بی‌دینی نمی‌توانند بر این سلطه پیدا کنند؛ قلدر‌تر از رضاخان نبود و وقتی دستور دریافت کرد که برای بهائیان مجال باز کند، زمین خورد و بعد از او مردم وقتی شرابخواری را از محمدرضا فراری دیدند، علیه او شدند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه اغتشاشات سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته از بی‌حجابی برای مبارزه با دین دشمنان استفاده کردند که رهبر معظم انقلاب این موضوع را سیاسی اعلام کردند و در نهایت دیدیم که خفت و خواری نصیب آن‌ها شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha