نیروهای مسلح ایران از هرگونه تغییر مرزها جلوگیری می‌کنند
کد خبر: 4170376
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
رئیس‌جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح:

نیروهای مسلح ایران از هرگونه تغییر مرزها جلوگیری می‌کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در مراسم رژه مشترک نیروهای مسلح، با اشاره به تحولات اخیر در وضعیت منطقه اظهار کرد: نیروهای مسلح مقتدر ایران در منطقه حضور دارند تا از هرگونه تغییر در ژئوپولیتیک منطقه و تغییر در مرزها جلوگیری کنند و در این کار موفق بوده‌اند. قره ‌باغ متعلق به جمهوری آذربایجان است اما حفظ حقوق ارامنه و رعایت حال آنها یک ضرورت است، به نحوی که امنیت آنها و وضعیت مرز‌ها باید حفظ شود.

رئیس‌جمهور در مراسم رژه مشترک نیروهای مسلح

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی صبح امروز، جمعه 31 شهریور، در آغاز هفته دفاع مقدس، در مراسم رژه مشترک نیروهای مسلح در تهران که در جوار حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزارشد، ۳1 شهریور را یادآور رشادت، شجاعت، ایثار، ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران خواند و گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت نیرو‌های مسلح در برابر دشمنان است. این هفته زمانی برای تکریم همه نیرو‌های مسلح به‌خاطر ایستادگی‌ها، مقاومت‌‌ها و حضور امیدآفرین‌شان برای ملت ایران و اقدامات یأس‌‌آفرین‌شان برای دشمنان است.

وی افزود: دفاع مقدس جلوه‌های به ‌یادماندنی و درس‌‌های بسیاری داشت. در حقیقت دفاع مقدس جلوه اخلاص، خداباوری، برای خدا عمل کردن، ایستادگی کردن و سنگر‌ها را حفظ کردن بود و ما شکوه بسیاری در دفاع مقدس دیدیم. حضور بانوان گرامی، مادران و همسرانی که عزیزان‌‌شان را بدرقه می‌کردند و دلبندان خود را به سوی جبهه‌های حق علیه باطل می ‌فرستادند؛ زنانی که نمونه بودند و هستند. 

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر جلوه مردم‌ باوری در دفاع مقدس گفت: ما خداباوری را در نیرو‌هایی که در دفاع از وطن، دین و انقلاب شکوهمند اسلامی، خستگی‌‌ناپذیر بودند شاهد بودیم؛ نیروهایی که به ندای امام، ولی‌فقیه و مقتدایشان لبیک گفتند.

نیرو‌های مسلح از مردم، با مردم و در مردم 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نیرو‌های مسلح از مردم، با مردم و در مردم هستند، گفت: مردم نیز در مقابل دوستدار نیرو‌های مسلح هستند و به آنها عشق می‌ورزند، چون احساس می‌‌کنند که نیرو‌های مسلح در همه مواقع و سختی‌ها در کنارشان حاضر هستند.

رئیس شورا عالی امنیت ملی در ادامه به خودکفایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تولید تجهیزات دفاعی مورد نیاز خود اشاره کرد و  گفت: نیروهای مسلح ما از یک واردکننده سلاح به صادرکننده سلاح تبدیل شده‌اند و توانایی آنها مورد اقرار همه منطقه و شاید همه دنیاست؛ در واقع نیروهای مسلح ما تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند. امروز با تمام قدرت می‌گوییم یکی از جلوه‌های اقتدار جمهوری اسلامی اقتدار نیروهای ملسح ما است.

وی ابراز کرد: امروز جمهوری اسلامی همانطور که از موشک فتاح و پهپاد مهاجر رونمایی می‌کند، به عضویت پیمان‌های جهانی در می‌آید، برای رشد اقتصادی تلاش می‌کند و در علم و فناوری حرف برای گفتن در جهان دارد. امروز کشور به عرصه‌هایی که دیگران تصور نمی‌کردند دست پیدا کرده و این میزان دستیابی به دانش‌های نو برای سایر کشورها در دیدارهایی که با آنها داریم شگفتی‌آور است.      

جمهوری اسلامی، یک مدل حکمرانی با تلفیق معنویت و مردمسالاری

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی یک مدل حکمرانی با تلفیق معنویت و مردمسالاری است،  گفت: می‌توان به مردم منطقه آموخت که امروز راه موفقیت، مقاومت و ایستادگی است و آنچه دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند، تسلیم و کوتاه آمدن نیست بلکه مقاومت است.  

رئیس‌جمهور حضور نیروهای مسلح را در منطقه و خلیج فارس امنیت‌ساز خواند و تأکید کرد: حضور نیروهای مسلح بیگانه مشکل‌آفرین و بحران‌ساز است. امروز کشور ما تحریم‌ها را به فرصتی برای رشد تبدیل کرده و شعار ما اتحاد ارتش و سپاه و بسیج و فراجا و مجموعه نیروهای مسلح با مردم است و این جلوه اتحاد واقعا ستودنی است.  

وی افزود: امروز با اقتدار نیروهای مسلح و همراهی مردم دیگر حرفی از تجاوز نظامی به کشور شنیده نمی‌شود و این گزینه از ادبیات دشمنان کشور حذف شده است. در دکترین نظامی ما جنگ و سلطه گری وجود ندارد اما حفظ آمادگی نظامی با رویکرد دفاعی برای امنیت پایدار و بازدارندگی اطمینان‌بخش یک امر ضروری است.
 
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه طرح دشمن برای منزوی کردن ایران شکست خورده است، گفت: طرح دشمن برای ناامید کردن ملت با شکست مواجه شده و این به خاطر اقتدار نیروهای مسلح و ایستادگی مردم است.

حضور نیروهای بیگانه در منطقه مسئله‌ساز است 

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به توجه دولت به حفظ و گسترش سیاست همسایگی گفت: یکی از جلوه‌های این سیاست همسایگی، همکاری‌های دفاعی، امنیتی و نظامی است. نیروهای مسلح ما با همه کشورهای منطقه برای اعتمادسازی و اطمینان‌بخشی آماده همکاری بوده و هستند و دست آنها را به گرمی می‌فشارند تا منطقه و خلیج فارس را از حضور بیگانگان بی‌نیاز کنند و امنیت منطقه به دست خود نیروهای منطقه حفظ شود زیرا حضور نیروهای بیگانه در منطقه حل‌کننده مسائل نیست، بلکه مسئله‌ساز است.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به تحولات اخیر در وضعیت منطقه اظهار کرد: نیروهای مسلح مقتدر ایران در منطقه حضور دارند تا از هرگونه تغییر در ژئوپولیتیک منطقه و تغییر در مرزها جلوگیری کنند و در این کار موفق بوده‌اند. قره ‌باغ متعلق به جمهوری آذربایجان است اما حفظ حقوق ارامنه و رعایت حال آنها یک ضرورت است، به نحوی که امنیت آنها و وضعیت مرز‌ها باید حفظ شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات دولت عراق در خلع سلاح کردن گروهک‌های مسلح و تجزیه‌طلب در مرز ایران اظهار کرد: رئیس محترم ستاد مشترک نیروهای مسلح هیئت‌هایی را اعزام تا از خلع سلاح گروه‌های مسلح در مناطق مرزی اطمینان حاصل کنند. هیچ گروهی در نزدیکی مرز ایران حق داشتن سلاح نداشته و ما به هیچ گروه تجزیه‌طلبی اجازه نخواهیم داد در نقاط مرزی، یا درون اقلیم و یا در هر جای دیگر علیه جمهوری اسلامی ایران فتنه‌انگیزی کند، لذا حصول اطمینان از خلع سلاح کامل افراد مسلح غیرقانونی در اطراف مرز لازم است.

رئیس‌جمهور در ادامه به مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: بارها اعلام کردیم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان برای این رژیم امنیت‌ساز نخواهد بود چون تمام ملت منطقه و مردم مسلمان و باید گفت تام ملت‌ها امروز نسبت به رژیم صهیونیستی با همه وجود نفرت دارند و اگر دولت‌هایی یا افرادی تصور می‌کنند عادی‌سازی روابط می‌تواند حقیقتاً روابط را عادی کند، اینطور نخواهد بود؛ این خنجری است بر پشت مقاومت مردم فلسطین و فلسطین و مجاهدان فلسطینی از این خیانت نخواهند گذشت.

«هر فلسطینی، یک رأی» راهکار مسئله فلسطین

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: بارها اعلام کردیم راهکار فلسطین این راهکارها مانند عادی‌سازی و قرارداد کمپ دیوید، اسلو و شرم‌الشیخ نیست. راهکار همان است که رهبری فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند و در سازمان ملل هم این راهکار به ثبت رسیده است؛ «هر فلسطینی، یک رأی»، مسلمان یا مسیحی یا یهودی باشد و می‌تواند دولت مورد نظر مردم فلسطین را شکل دهد و این راهکار برون رفت از مشکل منطقه است.

رئیس‌جمهور در پایان صمیمانه از نیروهای مسلح به خاطر همه همکاری‌ها با دولت تشکر کرد و گفت: این اتحاد و انسجام تحت نظر فرماندهی معظم کل قواست. این اتحاد و انسجام و همکاری بهترین زمینه برای برون رفت از مشکلات است و امیدواریم خداوند به همه ما کمک کند که بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم و امور مردم و مسائل کشور را با همکاری یکدیگر و مردم عزیز و بزرگوار حل کنیم.          

انتهای پیام
captcha