افتتاح نمایشگاه عکس «از عاشورا تا اربعین» در مادرید
کد خبر: 4167510
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷

افتتاح نمایشگاه عکس «از عاشورا تا اربعین» در مادرید

همزمان با اربعین حسینی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، نمایشگاه عکس «از عاشورا تا اربعین» در شهر مادرید افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که همزمان با روز اربعین در گالری «لانسا آرته» برگزار شد، رضا زبیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، محمد مهدی احمدی، رایزن فرهنگی کشورمان به همراه جمعی از ایرانیان مقیم این کشور و فعالان و هنرمندان اسپانیایی علاقه‌مند به فرهنگ ایرانی حضور داشتند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در این مراسم، به معرفی مهمترین ویژگی‌های تشیع به عنوان یکی از دو مذهب اصلی جهان اسلام و تفاوت‌های اعتقادی و‌ مناسکی آن پرداخت و آیین پیاده‌روی اربعین را یکی از مناسک شاخص شیعیان دانست که در این نمایشگاه گوشه‌هایی از آن به تصویر کشیده شده است. 

در این نمایشگاه که به مدت یک هفته از ۱۵ تا ۲۲ شهریورماه در شهر مادرید برقرار خواهد بود، ۶۸ اثر عکاسی شامل مجموعه‌ای از عکس‌های خانم سپیده شیرانگبز در رابطه با عاشورا و آیین‌های عاشورایی و همچنین، عکس‌هایی از عکاس اسپانیایی مانولو اسپالیو که چندین سال است برای ثبت آیین عزاداری محرم به ایران سفر می‌کند و در راهپیمایی عظیم اربعین‌ شرکت کرده و تصاویری از آن را ثبت کرده است، به نمایش گذاشته شد.

در کنار این‌ها، عکس‌های برگزیده مسابقه عکس اربعین نیز که در دو بخش آیین پیاده‌روی اربعین و خدمات میزبانان به زائران گوشه‌هایی از این حرکت بزرگ شیعیان را به تصویر کشیده اند به مخاطبان اسپانیایی ارائه شده‌اند. 

این دومین سالی است که رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا اقدام به برگزاری نمایشگاه عکس در راستای معرفی فرهنگ شیعی پیاده‌روی اربعین و شناساندن مقام والای اباعبدالله الحسین (ع) و جایگاه فرهنگ عاشورا و اربعین در نزد ایرانیان کرده است. 

شایان ذکر است، مراسمی به مناسبت اربعین حسینی با حضور ایرانیان مقیم همراه با سخنرانی و نوحه‌خوانی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا برگزار شد.
انتهای پیام
captcha