تجلیل از 20 هزار نفر از بانوان پیشکسوت ایثارگر استان مرکزی
کد خبر: 4167284
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷

تجلیل از 20 هزار نفر از بانوان پیشکسوت ایثارگر استان مرکزی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از تجلیل۲۰ هزار نفر از بانوان پیشکسوت استان همچون ایثارگران، همسران رزمندگان و ... تحت عنوان «جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز» تا پایان سال جاری خبر داد.

سرهنگ غلامرضا کریمی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل این اداره در استان، عصر سه‌شنبه، 14 شهریور، در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان گفت: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ملت ایران است و تنها به یک مقطع خاصی محدود نیست؛ چرا که ملت ایران در طول چهار دهه گذشته با دفاع‌های مقدس در عرصه‌های مختلف و نقش‌آفرینی موثر همواره خوش درخشیدند و جهادهای مختلف و حماسه‌های درخشانی از خود برجای گذاشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با تشریح مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهارکرد: تجلیل از پیشکسوتان زن در ۲۹ شهریور به‌صورت همزمان در سراسر کشور با شعار «جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز» یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری است.

کریمی افزود: با توجه به نقش مهم بانوان در دفاع مقدس و ضرورت تبیین این نقش برجسته، تکریم و تجلیل از ۲۰ هزار نفر از همسران رزمندگان و ایثارگران استان برنامه‌ریزی شده است که تا پایان سال انجام خواهد شد و در هفته دفاع مقدس به صورت نمادین ۵۰۰ نفر تجلیل می‌شوند.

وی بیان کرد: گلباران قبور مطهر شهدا در روز پنجشنبه ۳۰ شهریورماه و رژه نیروهای مسلح با رویکرد جدید و حضور پر رنگ خواهران بسیجی با محوریت سپاه روح‌الله از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری است.

کریمی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های فرهنگی، تئاتر خیابانی، همایش تجلیل از سربازان، رونمایی از کتاب، شب شعر و شب خاطره با رویکرد جهاد تبیین و رفع شبهات به منظور جلوگیری از تحریف دوران پرافتخار دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هاست.

وی اضافه کرد:افتتاح پروژه‌ها و یادمان‌های شهدا در نقاط مختلف استان از دیگر برنامه‌های مهم در هفته دفاع مقدس است و رویکرد همه برنامه‌ها، محتوایی و تحقق جهاد تبیین است و همان‌طور که دفاع مقدس با مشارکت مردم به پیروزی های بزرگ دست پیدا کردیم امروز با مشارکت و نقش آفرینی مردم باید این هفته را گرامی بداریم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: در مجموع با همراهی مردم و پشتیبانی دستگاه‌های مختلف استانی بیش از ۲ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در استان مرکزی هدف‌گذاری شده است که احتمال افزایش آنها وجود دارد.

انتهای پیام
captcha