حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، استاد حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، استاد حوزه علمیه قم، در سخنرانی معارفی که 12 شهریورماه در جمع زائران اربعین حسینی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: سپاه باعظمت زائران اربعین حسینی تمرین ایثار و فداکاری است، زیارت همان عبادت پروردگار متعال است.

وی افزود: دشمنانی که اهانت به قرآن کریم کردند نمی‌دانستند که مردم عاشورایی در این پیاده‌روی اربعین پاسخ آنان را می‌دهند، بسیاری از زائران اربعین امسال با قرآن کریم به این مسیر آمده‌اند. این مسیر پیاده‌روی فرصت بسیار مناسب برای تفکر و تعقل است و یک سعی بین صفا و مروه بین نجف تا کربلاست.

حسینی با بیان اینکه ما تنها به صرف مظلومیت امام حسین(ع) عزاداری نمی‎کنیم، تأکید کرد: ما برای امام به این مسیر می‌آییم و شعار اربعین امامت است، اگر ما امامت داشتیم همه چیز داریم و اگر مثل ابلیس امامت نداشتیم هیچ چیزی هم نداریم.

وی گفت: امامت بزرگترین آزمون بندگی است، ما به این مسیر آمده‌ایم تا امامت را مشق کنیم، ما آمده‌ایم تا تجدید عهد با امام خود کنیم، قرار نیست تا آخر دنیا کسی به امام ما جسارت کند. انتظار نداشته‌ باشیم که در این ایام اربعین چند روز در کربلا بیتوته کنیم و مدت طولانی زیارت داشته باشیم، چراکه لشکر چند 10 میلیونی امام حسین(ع) قرار است بیایند و با امام خود بیعت کنند.