اختتامیه سوگواره «چلچراغ» در لرستان برگزار می‏‌شود
کد خبر: 4166000
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
۲۰ شهریور

اختتامیه سوگواره «چلچراغ» در لرستان برگزار می‏‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری آیین اختتامیه سوگواره «چلچراغ» در ۲۰ شهریورماه جاری در استان خبر داد و گفت: ۸۳۷ اثر در سطح استان به دبیرخانه اولین سوگواره عاشورایی چلچراغ ارسال شده است.

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، امروز، هشتم شهریورماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سوگواره «چلچراغ» یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری در سال‌ جاری است، گفت: فرایند خلق آثار هنری در کنار توجه به محصولات فرهنگی و هنری، اولویت دادن به کنشگران مردمی در فضای مجازی، هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی، نقش‌دهی به دبیرخانه‌های تخصصی شهرستان‌ها برای برگزاری این رویداد مذهبی در راستای ترویج و تقویت نهضت حسینی در قالب‌های هنری، فرهنگی و رویدادهای میدانی و الگوسازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به زمان یک ‌ماهه ارسال آثار و علی‌رغم محدود بودن زمان، با استقبال کم‌نظیر هنرمندان لرستانی از سوگواره مواجه شدیم و مهلت ارسال آثار که تا ۲۰ مردادماه بود، یک‌بار تمدید و تا ۳۱ مردادماه ادامه داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان حضور خوب نوجوانان و جوانان در سوگواره را یک اتفاق بسیار قابل توجه و از نقاط قوت این رویداد فرهنگی و هنری برشمرد و افزود: آثار توسط گروه‌های تخصصی شامل پیشکسوتان و اساتید حوزه فرهنگ و هنر در هر شهرستان به‌عنوان دبیرخانه هر بخش داوری و افراد برگزیده به دبیرخانه مرکزی معرفی شدند.

احمدی با بیان اینکه آثار از لحاظ کمی و کیفی مورد توجه است و این رویداد فرهنگی در ۱۴ بخش در دبیرخانه‌های مختلف فرهنگی و هنری جریان‌سازی صورت گرفت، ادامه داد: هر شهرستان مسئولیت اطلاع‌رسانی و داوری آثار خود را برعهده داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های سوگواره هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌های فرهنگی چون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و جبهه فرهنگی استان و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بود.

احمدی با بیان اینکه ۲۰ شهریورماه جاری مراسم اختتامیه سوگواره چلچراغ برگزار می‌شود و ۸۳۷ اثر در سطح استان به دبیرخانه اولین سوگواره عاشورایی چلچراغ ارسال شده است، گفت: بخش رویدادهای مردمی اربعین تا یکم مهرماه سال جاری به‌دلیل اینکه سفرهای اربعین در حال انجام است، ادامه داشته و اول مهرماه برگزار می‌شود و اگر با احتساب آثار رویدادهای فرهنگی که به دبیری جبهه فرهنگی و حوزه هنری است، در نظر گرفته شود تعداد آثار به بیش از هزار اثر می‌رسد.

انتهای پیام
captcha