بهره‌برداری از ۲۵ پروژه آموزش‌وپرورش قزوین در هفته دولت
کد خبر: 4165560
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

بهره‌برداری از ۲۵ پروژه آموزش‌وپرورش قزوین در هفته دولت

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به برنامه‌های هفته دولت در این سازمان، گفت: مقرر شده است در سال جاری ۴۱ پروژه افتتاح شود که ۲۵ پروژه در هفته دولت، ۱۳ پروژه تا پایان مهر ماه و مابقی آن تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، امروز ۶ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه شعار سال تحصیلی جاری «مهر نبوی، معلم تمدن ساز و عدالت تربیتی» است، اظهار کرد: در استان قزوین ۱۷ هزار معلم، ۲۵۰ هزار دانش‌آموز، ۱۶۷۰ مدرسه و بیش از ۹۶۰۰ کلاس درس وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: کسب رتبه اول در بخش مدیران دستگاه اجرایی، رتبه دوم در رویداد استانی جوانی جمعیت، رتبه اول مولدسازی در میان دستگاه‌های اجرایی و بالاترین نفر ساعت در آموزش پرورش در قزوین از افتخاراتی است که در ۲ سال اخیر کسب کرده‌ایم.

سیاهکالی مرادی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور حدود ۱۶۷ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به آموزش و پروش قزوین اختصاص داده شد که در هفته دولت ۲۵ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: اجرای طرح شهید ابراهیم هادی، برگزاری مسابقات ورزشی با حضور ۳۵۰۰ همکار فرهنگی در سطح استان، تهیه اقلام ورزشی به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، اختصاص ۵ میلیارد تومان در مرحله دوم طرح شهید سلیمانی برای مناطق کم‌برخوردار در جهت افتتاح ۷ چمن مصنوعی از دیگر موارد انجام شده توسط آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: مقرر شده است در سال جاری ۴۱ پروژه افتتاح شود که ۲۵ پروژه در هفته دولت، ۱۳ پروژه تا پایان مهر ماه و مابقی آن تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

آغاز مسابقات ورزشی آموزش و پرورش پس از ۲ سال

وی تصریح کرد: پس از وقفه ۲ ساله مسابقات ورزشی را آغاز کردیم که ۷ تیم در دهه فجر برای مسابقات کشوری اعزام شدند، در فوتسال دختران که در بندرعباس برگزار شد قزوین رتبه سوم و در فوتبال پسران در آبادان نیز توانستیم رتبه سوم را کسب کنیم. در مسابقه ووشوی قهرمانی مقام دوم و شطرنج مقام اول را کسب کنیم، خوشبختانه دانش آموزان قزوینی در مسابقات انفرادی ۴ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز کسب کردند.

وی گفت: قرارگاه جهاد تبیین از دیگر مواردی است که در سال گذشته با حضور ۷۵ هزار دانش‌آموز اجرا شد؛ مسابقات قرآنی نیز برای بیش از ۲ هزار دانش آموزان در مرحله استانی برگزار شده است. برای معلمان نیز دوره‌های ضمن خدمت یک روزه با موضوع «زیست عفیفانه» به جهت چگونگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدارس برگزار کردیم.

این مسئول عنوان کرد: تاکنون در جهت بهسازی اردوگاه «یانس آباد» به میزان ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‎ایم؛ در خصوص رسیدگی به مشکلات دانش آموزی شماره تماس۱۵۷۰ از ۸ صبح تا ۸ شب خدمت‌رسانی می‌کند و دانش‌آموزان می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

شناسایی ۹۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در قزوین

وی بیان کرد: در استان قزوین یک هزار و ۱۴۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل وجود دارد که ۹۹۰ نفر از آنان شناسایی شدند و تا کنون ۴۶۱ نفر به تحصیل بازگشتند.

وی اظهار کرد: ۲۸هزار هنرآموز ابتدایی، ۲۲ هزار دبیر در آزمون‌های آموزش و پرورش شرکت کردند که سهمیه جذب ما در مقطع ابتدایی ۳۲۴ نفر، مقطع متوسطه و از دانشگاه فرهنگیان ۳۳۴ نفر است؛ همچنین سال گذشته ۱۴۴ نفر در قزوین خرید خدمت و ۱۴ هزار نفر مشمول رتبه‌بندی شدند.

سیاهکالی مرادی با اشاره به اینکه در شهر صنعتی البرز و مهرگان چالش کمبود فضای آموزشی داریم که در این خصوص پیگیر هستیم، بیان کرد: در حوزه سواد رسانه معلم متخصص کم داریم و به دنبال این هستیم که در دانشگاه فرهنگیان معلمانی با تخصص سواد رسانه تربیت کنیم.

انتهای پیام
captcha