برپایی ۹ موکب هیئت رزمندگان اسلام البرز در مسیر نجف تا کربلا
کد خبر: 4165356
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

برپایی ۹ موکب هیئت رزمندگان اسلام البرز در مسیر نجف تا کربلا

دبیر قرارگاه اربعین هیئت رزمندگان اسلام استان البرز گفت: ۹ موکب‌ به‌منظور ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و بهداشتی به زائران کربلا در مسیر طریق‌الحسین(ع) مستقر شدند.

موکب اربعین

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی هیئت رزمندگان اسلام استان البرز، حمزه قزلباش، دبیر قرارگاه اربعین هیئت رزمندگان اسلام استان البرز در خصوص فعالیت موکب‌های این هیئت اظهار کرد: ۹ موکب‌ به‌منظور ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و بهداشتی به زائران کربلا در مسیر طریق‌الحسین(ع) مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه در این مواکب ۴۰۰ نفر از خادمان هیئت‌های رزمندگان اسلام استان البرز خدمات‌رسانی می‌کنند، افزود: موکب‌های انصارالامام در نجف، مسجد حنانه، نورالشهدا در عمود ۹۹۱، فاطمه‌الزهرا‌(س) در عمود ۵۳۱، محبان‌الرضا(ع) در نجف بعد از پل شهید حکیم گاراژ بغداد، فاطمیون در عمود ۹۹۱، جوادالائمه(ع) در عمود ۱۴۰۴، حضرت علی‌اکبر(ع) در کربلا صحن عقیله و انصارالمهدی( عج) در نجف جنب مقبره شاید حکیم، شهید شاطری در نجف شارع‌الحولی مستقر شده‌اند.

قزلباش در خصوص خدمات ارائه شده در این مواکب بیان کرد: مواکب فاطمه‌الزهرا(س) رزمندگان شرق کرج و انصارالمهدی(عج) شهرستان طالقان بوده است که هر کدام ظرفیت اسکان ۵۰۰ زائر را دارند، در این میان دیگر مواکب نیز تا دو هزار نفر را اسکان می‌دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه موکب‌های یاد شده علاوه بر خدمات رفاهی و پذیرایی از زائران اباعبدالله‌(ع) خدمات فرهنگی هم به آن‌ها ارائه می‌کنند، یادآور شد: از جمله این خدمات رفاهی می‌توان به برپایی خیمه معرفت، سخنرانی و عزاداری اشاره کرد.

دبیر قرارگاه اربعین هیئت رزمندگان اسلام استان البرز دیگر خدمات ارائه شده در مواکب را در زمینه خدمات ویلچر برای سالمندان، واکس صلواتی، آرایشگاه صلواتی، خیاطی صلواتی، پخت نان، خشکشویی رایگان، ارائه امکانات بهداشتی و درمانی شامل دارو برشمرد.

انتهای پیام
captcha