تأکید اجلاس بانوان مبلغ عراقی بر هدایت قرآنی زائران اربعین
کد خبر: 4165089
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

تأکید اجلاس بانوان مبلغ عراقی بر هدایت قرآنی زائران اربعین

نهمین اجلاس سالانه بانوان مبلغ حوزه علمیه نجف با تأکید بر لزوم اتکای مبلغان به رهنمودهای قرآن کریم برای معرفت‌افزایی زائران تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، نهمین اجلاس سالانه بانوان مبلغ حوزه علمیه نجف اشرف در قالب راه‌اندازی طرح تبلیغات این نهاد در زیارت اربعین برگزار شد.

این اجلاس با حضور بیش از یک هزار نفر از بانوان مبلغ حوزه علمیه قم و اساتید آن برگزار شد.

سیدجعفر حکیم، استاد بحث خارج حوزه علمیه نجف طی نطقی در این اجلاس بر لزوم تقویت همبستگی و حفظ روحیه برادری میان شیعیان در اربعین تأکید کرد.

وی با بیان اینکه قضیه امام حسین(ع) سه مرحله را پیموده است، گفت: مرحله نخست شهادت ایشان و اهل بیت(ع) و اصحاب وی در حماسه‌ای بی‌نظیر از حیث فداکاری و جانفشانی بود.

سید حکیم مرحله دوم را مرحله دشوار مصیبت حضرت زینب(س) و زنان بیت علوی توصیف کرد و گفت که در این مرحله حضرت زینب(س) توانست قضیه امام حسین(ع) را تبیین کرده و جعل و تحریف بنی‌امیه را افشا کند.

وی مرحله سوم را مرحله بزرگداشت قضیه امام حسین(ع) خواند و گفت: این مرحله را اهل بیت(ع) بنیان گذاشتند و پیروان آنها دنبال کردند و توانستند یاد این قیام را در اوج شکوه خود زنده نگاه دارند.
سید جعفر حکیم همچنین بانوان مبلغ را دعوت کرد در ایام اربعین برای حفظ همبستگی و برادری ایمانی بین شیعیان تلاش کنند و محافظ آیین‌ها و سنت‌های شیعیان در برابر نفوذ دشمنان باشند و به زائران عقاید واقعی و احکام شرعی را بیاموزند.
سید احمد اشکوری، استاد حوزه علمیه نجف اشرف و ناظر کل طرح تبلیغات حوزه علمیه نجف اشرف در ایام اربعین تأکید کرد: مبلغ باید با تکیه بر رهنمودهای قرآن و میراث عظیم چهارده معصوم(ع)، به صورت قرآنی موعظه‌گر زائران باشد.

وی افزود: مبلغان در مراسم زیارت اربعین سعی کنند موعظه‌های خود را با عاطفه حسینی تلفیق کرده و با  تکیه بر عنایت غیبی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیان کنند.

سید اشکوری همچنین بر لزوم هدایت عقیدتی، فقهی و اخلاقی مردم با زبان رحمت و تسهیل و بدون کوچک شمردن دین و اعتقادات تأکید کرد و برای بانوان مبلغ در طول سفر اربعین و تحمل مشکلات مربوط به آن اجر از درگاه الهی مسئلت خواست.

دوازدهمین همایش سالانه مبلغین مرد حوزه علمیه نجف نیز پنجشنبه، 2 شهریور با حضور بیش از ۷۵۰ مبلغ در تالار علوی حوزه علمیه نجف و با شعار «زیارت اربعین یکی از برجسته‌ترین جلوه‌های حمایت از امام حسین(ع)» برگزار شد.

انتهای پیام
captcha