برگزاری مسابقات قرآن از تهران تا مالزی
کد خبر: 4164808
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
مروری بر اهم رویدادهای قرآنی هفته

برگزاری مسابقات قرآن از تهران تا مالزی

برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در تهران، اجرای فینال پنجمین دوره مسابقات مشکات، کاهش زمان صدور و تمدید مجوز مؤسسات، انتشار فراخوان هجدهمین نشست تخصصی قاریان و حافظان و دریافت رتبه دوم از سوی قاری ایرانی در مسابقات مالزی ازجمله مهمترین اخبار و رویدادهای قرآنی این هفته بودند.

به گزارش ایکنا، هفته پایانی مرداد و آغازین شهریورماه با شصت و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی همراه بود که طی آن علیرضا بیژنی نماینده کشورمان در این رویداد حاضر و به اجرای تلاوت پرداخت. نماینده کشورمان در رشته قرائت تحقیق رتبه دوم را کسب کرد و نماینده کشور میزبان نیز رتبه اول را به دست آورد.

او شب ۳۱ مردادماه تلاوت خود را در این مسابقات انجام داد که به اذعان بسیاری از کارشناسان و اساتید یکی از بهترین تلاوت‌های قاریان ایرانی در این مسابقات تاکنون بوده است. این تلاوت به حدی حاضران در سالن مسابقات را به وجد آورد که علاوه بر تشویق‌های مستمعین در طول تلاوت، شاهد دست زدن آن‌ها در پایان تلاوت نماینده ایران بودیم. در کنار مسابقات قرآن مالزی این هفته با رویداد‌های مهم قرآنی دیگری مانند برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در تهران، صدور اولین مجوز انتشار ترجمه قرآن به زبان روسی، رقابت بخش پژوهش قرآنی مسابقات دانش‌آموزی، موضع‌گیری قاریان برجسته جهان علیه اهانت به قرآن، برگزاری مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی و مردمی قرآن کریم مشکات، اجرای مسابقات قرآن سپاه تهران، تجلیل از نیم‌قرن خدمات «محمدحسین سبزعلی»، راه‌اندازی سامانه مشارکت مردمی در فعالیت‌های قرآنی اربعین، گردهمایی مسئولان و مربیان جلسات خانگی قرآن کریم تهران، برگزاری آزمون بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن، کاهش زمان صدور و تمدید مجوز مؤسسات و خانه‌های قرآنی، آغاز پویش ستاره‌های زمین با عنوان «فجر عاشقی»، برگزاری اجتماع «کلنا مع القرآن» در مشهد، انتشار فراخوان هجدهمین نشست تخصصی قاریان و حافظان، فراخوان ایجاد وقف قرآنی با نیت ترویج قرآن در سوئد و دانمارک و کسب رتبه دوم مسابقات قرآن مالزی توسط «علیرضا بیژنی» و ... همراه بود.

موضع‌گیری قاریان برجسته جهان علیه اهانت به قرآن

برای چندمین بار طی چند هفته اخیر، عاملان قرآن‌سوزی در سوئد، با چراغ سبز پلیس این کشور و پس از دریافت مجوز برای تجمع ضد اسلامی در استکهلم، به قرآن کریم اهانت کردند. بعد از این واقعه برخی از اساتید و قاریان برجسته قرآن کریم جهان اسلام در این خصوص اظهار نظر و موضع‌گیری کردند.

موضع‌گیری قاریان برجسته جهان علیه اهانت به قرآن + فیلم

 اعلام جوایز و حد نصاب‌ مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

بنابر اعلام دبیرخانه هفدهمین دوره مسابقات، جوایز این دوره نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۰ درصدی همراه بود که بنابر تدابیر انجام شده به نفرات اول تا سوم و متسابقانی که امتیاز حد نصاب را دریافت کرده باشند، جوایزی اعطا می‌شود.

جوایز نفرات اول تا سوم به تفکیک رشته، قرائت تحقیق و آشنایی با ترجمه در گروه سنی زیر ۱۸ سال با حداکثر ۱۰ میلیون تومان و حداقل ۷ میلیون تومان و در مقطع بالای ۱۸ سال با حداکثر ۱۲ میلیون و حداقل ۸ میلیون تومان همراه است. همچنین مرتلان حائز رتبه نخست در مقطع زیر ۱۸ سال، ۷ میلیون تومان و در مقطع بالای ۱۸ سال، ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.رتبه نخست رشته حفظ ۱۰ جزء در مقطع زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال، ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در رشته حفظ ۲۰ جزء، ۱۰ میلیون تومان و در رشته حفظ کل، ۱۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

آئین اختتامیه طرح شبانه‌روزی حفظ قرآن ستاد آجا برگزار شد

آئین پایانی طرح شبانه‌روزی حفظ قرآن ویژه فرزندان پسر ستاد آجا، ۲۷ مردادماه در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) منطقه ۱۹ شهر تهران برگزار شد. طی این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی نیشابوری، رئیس حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع)، سرهنگ میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش، تعدادی از خیرین و اولیای حافطان قرآن ‌و دست‌اندرکاران مؤسسه قرآنی عروةالوثقی برگزار شد، از ۳۰ نفر از فرزندان پسر کارکنان جمعی ستاد که در یک دوره فشرده شبانه‌روزی ۴۰روزه، توانستند به امر حفظ اجزایی از قرآن مفتخر شوند، تجلیل شد.

رقابت بخش پژوهش قرآنی مسابقات دانش‌آموزی در کرمانشاه

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله نهایی کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش پژوهش از روز، ۲۸ مردادماه به میزبانی کرمانشاه و با مراسم استقبال از دانش‌آموزان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات با رقابت پسران تا ۳۰ مردادماه انجام شد، اظهار کرد: این مسابقات در بخش دانش‌آموزان دختر از اول تا سوم شهریورماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن سپاه تهران برگزار شد

مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن کریم کارکنان رسمی و وظیفه ویژه بانوان و آقایان شاغل در سپاه روز یکشنبه ۲۹ مردادماه با حضور مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه و جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ برگزار شد.

این مسابقات در رشته‌های حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، جفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، مفاهیم، اذان و حفظ موضوعی قرآن برپا شد.

تجلیل از نیم قرن خدمات «محمدحسین سبزعلی» در رویداد قرآنی مشکات

همزمان با آئین افتتاحیه مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی و مردمی قرآن کریم مشکات که شنبه ۲۸ مرداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام‌جمعه موقت تهران و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مجتبی محمدی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات و  امام‌جمعه شهر کوهسار البرز، جمعی از چهره‌های قرآنی کشور و عموم علاقه‌مندان، در مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار کوهسار برگزار شد از نیم قرن خدمات قرآنی محمدحسین سبزعلی، مدرس قرآنی کشور تجلیل شد.

مجمع انجمن فعالان زیست‌بوم دانش‌بنیان و نوآور قرآنی برگزار شد

مجمع عمومی مؤسسین انجمن فعالان زیست‌بوم دانش‌بنیان و نوآور قرآنی پیش از ظهر روز شنبه ۲۸ مرداد در ساختمان معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با حضور نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیانی که در حوزه محصولات قرآنی غالباً با ماهیت تجاری و بازرگانی فعالیت دارند، برگزار شد.

فراگیری با کیفیت‌تر مبانی آموزش قرآن دوره‌‌های ابتدایی و متوسطه

رضا نباتی، کارشناس برنامه درسی قرآن دفتر تألیف کتب درسی و از مؤلفان کتاب‌های درسی قرآن وزارت آموزش و پرورش طی اقدامی در آپارات، فایل‌های تصویری با عنوان «۴۰ فیلم مبانی و روش‌های آموزش قرآن دوره ابتدایی و متوسطه اول» را بارگذاری کرده است.

وی درباره این اقدام به خبرنگار ایکنا گفت:  به تفکیک برای دوره ابتدایی ۴۰ فیلم و برای دوره اول متوسطه نیز ۴۰ فیلم تولید شده است. محور این فیلم‌ها مبانی و روش آموزش قرآن و بررسی و تحلیل محتوای کتاب‌های درسی قرآن است.

راه‌اندازی سامانه مشارکت مردمی در فعالیت‌های قرآنی اربعین

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس قرارگاه مردمی قرآنی اربعین، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۳۰۰۰۱۴۴۲ در قرارگاه مردمی قرآنی اربعین اظهار کرد: با توجه به اعزام رسمی قاریان و حافظان برجسته قرآن کریم توسط ستاد اربعین حسینی به مسیر پیاده‌روی اربعین، تلاش شد تا سامانه‌ای برای ارتباط قاریان و حافظانی که به صورت خودجوش در این پیاده‌روی حضور دارند برقرار شود. به همین منظور می‌توانند با ارسال عدد ۴ به سامانه ۳۰۰۰۱۴۴۲، ارتباطشان را با موکب‌ها برقرار کنند تا بتوانند در موکب‌ها حضور پیدا کرده و برنامه‌های قرآنی قرائت، حفظ و مشاوره‌های قرآنی و برنامه‌های دیگر را ارائه کنند.

منادی بیست و پنجم در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد

بیست‌و‌پنجمین محفل از سلسله محافل منادی، توسط مجمع قرآنیان اسلامشهر با حضور قاریان، حافظان، اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشور و باحضور پرشور علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن کریم در قالب یک کاروان قرآنی در دارالقرآن حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

در این برنامه که با اجرای احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی کشور همراه بود، قاریان ممتاز کشور و نوجوانان مستعد قرآنی به اجرای برنامه پرداختند. همچنین در این مراسم خط نوشته‌هایی توسط اساتید خوشنویسی اسلامشهر نگاشته و به میهمانان این برنامه اهدا شد.

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در تهران

مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران عصر روز ۲۹ مرداد، با برگزاری فینال رشته قرائت تحقیق و نیز برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

این مسابقات از روز ۲۳ مردادماه در بخش بانوان آغاز شد و رقابت‌ها در این بخش تا روز ۲۴ مرداد ادامه داشت. در بخش بانوان نزدیک به ۹۰ نفر در رشته‌های مختلف حضور داشتند.

گردهمایی مسئولان و مربیان جلسات خانگی قرآن کریم تهران 

اولین گردهمایی مسئولان و مربیان جلسات خانگی قرآن کریم جنوب شرق استان تهران با عنوان‌ خیزش قرآنیان اربعین‌ برگزار شد. سخنران این گردهمایی حجت‌الاسلام محمدباقر باقری، مسئول شبکه‌سازی پویش ملی جلسات خانگی قرآن کریم بود. این مراسم سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین برگزار شد.

اجرای محافل قرآنی توسط کاروان مشکات در استان البرز

مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات از راه‌اندازی کاروان قرآنی به عنوان یکی از برنامه‌های حاشیه‌ای پنجمین دوره مسابقات ملی ـ مردمی قرآن کریم «مشکات» خبر داد و گفت: این کاروان قرآنی متشکل از قاریان شرکت‌کننده در این مسابقات و همچنین برخی از اساتید است که بعد از نماز مغرب و عشاء به شهرهای مختلف استان البرز اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام مجتبی محمدی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات با بیان این خبر گفت: این کاروان با حضور در مساجد شهرهای مختلف استان البرز محافل قرآنی را برای عموم علاقه‌مندان برگزار می‌کند. در این محافل تلاوت قرآن، اجرای تواشیح و هم‌خوانی قرآن کریم اجرا خواهد شد.

جلسات در محضر قرآن ویژه فعالان مساجد برگزار می‌شود

جلسات در محضر قرآن کریم با سخنرانی احمدرضا اخوت؛ پیشکسوت قرآنی، شنبه هر هفته از ساعت ۲۰:۳۰ در مسجد امام حسین(ع) محل طرشت برگزار می‌شود.

مدرسه دانشجویی اسماء‌الحسنی وابسته به مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران بانی برگزاری این سلسله جلسات است که به مربیان، کادر و فعالان فرهنگی مساجد اختصاص دارد و دانش‌آموزان پایه دهم با بالا نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

مسابقات قرآن استان تهران برگزیدگان خود در بخش آقایان را شناخت

نفرات برتر مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آقایان و در استان تهران روز ۲۹ مردادماه با برگزاری فینال رشته قرائت تحقیق به کار خود پایان داد و نفرات برتر این رویداد معرفی شدند.

برگزاری آزمون بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن

مرحله شهرستانی بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز ۳۰ مردادماه به صورت حضوری در ۳۱ استان کشور برگزار شد.این مرحله از بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های «ترجمه سوره یاسین و الرحمن»، «تفسیر و معارف قرآن کریم شیعه»، تفسیر و معارف قرآن اهل تسنن»، «معارف نهج‌البلاغه» و «معارف صحیفه سجادیه» طراحی شده است. 

در این آزمون ۳۱ هزار و ۲۶۶ نفر از سراسر کشور حضور داشته و رقابت خود را به صورت حضوری در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌کنند. ‌این آزمون در تهران به میزبانی آستان مقدس ابن بابویه‌ برگزار می‌شود.

کاهش زمان صدور و تمدید مجوز مؤسسات و خانه‌های قرآنی

در راستای تعدیل و تسهیل ساماندهی مشارکت‌های مردمی در حوزه قرآن و عترت که از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی و مشخصا سازمان دارالقرآن الکریم است و تسریع در چرخه‌ها و فرایند‌های صدور مجوز موسسات و همینطور اعمال تغییرات و تمدید پروانه‌های فعالیت، بنا به دستور رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در ماه‌های گذشته سلسله اقداماتی انجام شد و مجدداً چرخه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه مورد بازبینی قرار گرفت.

برهمین اساس حسین بهبودی، مدیر کل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم، در توضیح این خبر از آغاز سلسله اقدامات سازمان دارالقرآن الکریم بابت کاهش زمان صدور و تمدید مجوز موسسات فرهنگی قرآن و عترت و خانه‌های قرآن زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد.

پویش ستاره‌های زمین با عنوان «فجر عاشقی» آغاز شد

پویش ستاره‌های زمین با عنوان «فجر عاشقی»؛ قرائت سوره مبارکه فجر سوره منتسب به امام حسین(ع) از  ۲۹ مردادماه ۱۴۰۲ هجری شمسی مصادف با شب چهارم صفر ۱۴۴۵ هجری قمری همزمان با ایام پیاده‌روی اربعین حسینی آغاز شد. در این پویش، ۱۱۴ نفر از شرکت‌کنندگان نیز به قید قرعه راهی سفر مشهد مقدس خواهند شد.

برگزاری اجتماع ۵ هزار نفری اهالی قرآن در محکومیت هتاکی به قرآن

مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی ـ مردمی قرآن کریم «مشکات» از شنبه ۲۸ مرداد آغاز و به مدت سه روز در مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار کوهسار استان البرز برگزار شد. همزمان با برگزاری اختتامیه این دوره از مسابقات مشکات و با توجه به هتاکی‌های اخیر که به ساحت مقدس قرآن صورت گرفت، اجتماع پنج هزار نفری از اهالی قرآن و قرآن‌دوستان در محکومیت هتاکی به ساحت قرآن برگزار خواهد شد. این مراسم شب ۳۰ مردادماه در کنار اختتامیه پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم مشکات در محل زمین چمن مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار شهر کوهسار برگزار شد.

توهین به مقدسات باید هزینه داشته باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در یادداشتی که در اختیار ایکنا قرار داده است، به هتاکی جدیدی که به مقدسات اسلام و خصوصاً کتاب مقدس آن یعنی قرآن کریم شده است واکنش نشان داده و اربعین را فرصت مناسبی دانسته تا مؤمنین اعلام کنند با هتاکان برخورد می‌کنند، آنان را به اشد مجازات می‌کشانند و در برابر توهین‌ها ساکت نمی‌مانند.

پایان رقابت‌های پنجمین دوره مسابقه قرآنی مشکات

مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقات ملی ـ مردمی قرآن کریم «مشکات» دوشنبه ۳۰ مرداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین قم، حجتالاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، امام جمعه شهر کوهسار و مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات، جمعی از مدیران استان البرز، چهره‌های قرآنی و قرآن‌دوستان در مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار کوهسار استان البرز با معرفی و تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

رقابت این دوره از مسابقات مشکات از ۲۸ مرداد به مدت سه روز در مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار کوهسار استان البرز برگزار شد. این رقابت‌ها از بین ۲۰۰ نفر که از ۱۴ هزار و پانصد نفر اعم از بانوان و آقایان که در رشته‌های مختلف و در مقاطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال متقاضی حضور در این دوره از مسابقه بودند و در مراحل مقدماتی آن شرکت کردند، برگزار شد.

صدور اولین مجوز انتشار ترجمه قرآن به زبان روسی

ابراهیم قربانی، مسئول نظارت بر ترجمه قرآن کریم در معاونت قرآنی وزارت ارشاد از صدور مجوز انتشار ترجمه روسی قرآن کریم خبر داد و گفت: ناظم زینالف، نخستین مترجم روسی است که در دهه اخیر توانسته کل قرآن کریم را به زبان روسی ترجمه و موفق به اخذ مجوز انتشار آن از معاونت قرآن و عترت شود.

وی افزود:‌ این ترجمه اولین ترجمه قرآن کریم به زبان روسی است که از سوی یک شیعه و با توجه به علوم و معارف اسلامی و کتب تفاسیر مفسران شیعی و همچنین روایات و منابع روایی مرتبط با آیات، انجام شده است.

اجتماع «کلنا مع القرآن» در مشهد برگزار می‌شود

به دنبال هتک حرمت مجدد قرآن کریم در کشور سوئد پویش قرآنی «کلنا مع‌ القرآن» به صورت خودجوش و به همت جمعی از فعالان قرآنی کشور راه‌اندازی شد.با توجه به راه‌اندازی این پویش و در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم اجتماع قرآنی «کلنا مع القرآن» در مشهد الرضا(ع) با اجرای وحید مرتضوی و سخنرانی مهدی مافی‌نژاد برگزار می‌شود.

این اجتماع با حضور اساتید و قاریان بین‌المللی قرآن کریم از جمله حمیدشاکرنژاد و هادی اسفیدانی و با حضور خانواده حافظان و قاریان نوجوان کانون فرهنگی قرآنی برهان برپا می‌شود.

فراخوان هجدهمین نشست تخصصی قاریان و حافظان منتشر شد

فراخوان هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم از سوی شورای عالی قرآن منتشر شد. نشست‌های تخصصی که از سال ١٣٨٢ با تدبیر شورای عالی قرآن راه‌اندازی شد و در هر سال به موضوعی از موضوعات مورد نیاز جامعه قرآنی به ویژه قاریان قرآن می‌پردازد.

فراخوان ایجاد وقف قرآنی با نیت ترویج قرآن در سوئد و دانمارک

 مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر دارد جهت مقابله با اتفاقات تأسف‌آور اخیر که منجر به توهین و هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم با مجوز دولت‌های سوئد و دانمارک شده است، وقف‎های جدید قرآنی ایجاد کرده و عوائد آن را به فعالیت‌هایی جهت ترویج قرآن کریم در کشورهای سوئد و دانمارک اختصاص دهد. این فعالیت‌ها به شرح زیر خواهد بود.

«علیرضا بیژنی» رتبه دوم مسابقات قرآن مالزی را کسب کرد

مراسم اختتامیه شصت و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی عصر روز دوم شهریورماه در شهر کوالالامپور برگزار و نتایج قدیمی‌ترین رویداد رقابتی دنیا در حوزه قرآن کریم معلوم شد. بر همین اساس علیرضا بیژنی، نماینده کشورمان در رشته قرائت تحقیق این دوره از مسابقات رتبه دوم را کسب کرد و نماینده کشور میزبان نیز رتبه اول را به دست آورد. همچنین نماینده کشور برونئی رتبه سوم را به دست آورد.

پویش قرآنی «تا اربعین» با تلاوت سوره غافر برگزار می‌شود

هشتمین پویش قرآنی «تا اربعین» طبق سنت هر ساله از سوی مؤسسه مهد قرآن کریم و نوباوران جوان بم و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار می‌شود.این پویش با هدف توسعه فرهنگ قرآن و عرض ارادت به ساحت اباعبدالله‌الحسین(ع) ویژه جاماندگان از پیاده‌روی اربعین برگزار می‌شود.

در قالب اجرای این پویش، هر خانواده در یک محفل قرآنی به تلاوت سوره مبارکه «غافر»، چهلمین سوره قرآن کریم پرداخته و ثواب آیات تلاوت شده را به روح پاک سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش اهدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha