محل استقرار موکب‌های چهارمحال و بختیاری در مسیر پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4164631
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱

محل استقرار موکب‌های چهارمحال و بختیاری در مسیر پیاده‌روی اربعین

مسئول امور روحانیون در ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه امسال در مجموع ۲۱ موکب از استان از مرز شلمچه تا کربلای معلی آماده خدمت‌رسانی به زوار حسینی هستند، گفت: این مواکب در عمودهای شماره ۲۱۸، ۱۱۳۰، ۱۳۰۱، ۱۳۱۲، ۱۳۳۳، ۱۳۳۴ و ۱۴۰۰ و سه موکب نیز در شلمچه مستقر است.

موکب اربعین

حجت‌الاسلام والمسلمین البرز رئیسی، مسئول امور روحانیون در ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه قرارگاه‌های مواکب چهارمحال‌وبختیاری بتدریج در حال اعزام هستند و تا پایان هفته در مسیرهای پیاده‌روی اربعین حسینی در مرزها و عراق مستقر می‌شوند، اظهار کرد: تا روز گذشته ۱۸ موکب از استان به مرزهای شلمچه، مهران و خسروی و نیز داخل عراق اعزام شده و مستقر هستند.

وی ادامه داد: امسال در مجموع ۲۱ موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین از مرزها تا نجف و کربلا مستقر می‌شوند که ۵۰۰ خادم در این مواکب به ارائه انواع خدمات از اسکان و غذا تا برنامه‌‌های فرهنگی و دینی می‌پردازند. 

رئیسی در ادامه به ارائه نشانی دقیق مواکب چهارمحال‌وبختیاری در مرزها و عراق و نیز برخی خدمات آنها پرداخت و گفت: در مجموع ۲۱ موکب از استان به همراه ۵۰۰ خادم به ارائه خدمت به زائران اربعین می‌پردازند که این قرارگاه‌ها در عمودهای شماره ۲۱۸، ۱۱۳۰، ۱۳۰۱، ۱۳۱۲، ۱۳۳۳، ۱۳۳۴، ۱۴۰۰ مستقر هستند و سه موکب نیز در شلمچه مستقر شده است.

وی با تصریح اینکه شهرستان شهرکرد با ۹ موکب بیشترین مواکب از استان را راه‌اندازی کرده است، ادامه داد: همچنین سه موکب از شهرستان بروجن، دو موکب از شهرستان بن و هر یک از شهرستان‌های لردگان، فارسان، سامان، اردل، فرخشهر، فلارد و خانمیرزا با یک موکب آماده خدمات‌ هستند.

رئیسی بیان کرد: موکب بهداشتی امام سجاد(ع) از بروجن در ابتدای طریق‌العلما، دو کیلومتر بعد از مسجد سهله با محوريت هلال‌احمر استان به ارائه خدمات بهداشتی درمانی و پزشکی به زائران اربعین می‌پردازند. از این شهرستان همچنین موکب‌های محبان مهدی(عج) و ریحانة‌انبی(س) به ترتیب در دو کیلومتری بعد از مسجد سهله و دو کیلومتری عمود ۱۳۰ به طرف طریق‌العلما مستقر و آماده خدمت‌رسانی هستند.

وی در خصوص دو موکب اعزامی از بن، توضیح داد: موکب ثارالله(ع) و موکب علی‌اصغر(ع) در مسیر نجف به کربلا، عمود ۱۳۰۱ مستقر هستند و به ارائه خدمات غذا، برپایی نمازهای جماعت، برنامه‌های فرهنگی و دینی می‌پردازند. 

مسئول امور روحانیون در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تصریح کرد: موکب‌های برکات الحسین(ع) از فرخشهر، قمر بنی‌هاشم(ع)، موکب بهداشتی عقیله بنی‌هاشم(ع) و موکب رضوی مهدی فاطمه(عج) هر سه از شهرکرد در مسیر کربلا به نجف، عمود ۱۳۰۱ علاوه بر ارائه خدمات غذا و محل استراحت، خدمات بهداشتی و درمانی و نیز خدمات فرهنگی با محوریت فرهنگ اهل‌بیت(ع) به زائران اربعین حسینی ارائه خدمت دارند.

رئیسی ادامه داد: موکب جهادی امام رضا(ع) شهرکرد مستقر در مسیر نجف به کربلا، دوراهی به سمت راست عمود سبزرنگ شماره ۱۳۱۲ نیز با خدماتی نظیر اسکان، اجرای مراسم بعد نمازهای جماعت، صبحانه، نهار، شام، چای، دمنوش و شربت و ... به صورت ۲۴ ساعته در انتظار زائران است. 

وی بیان کرد: موکب‌های احباب‌الرضا(ع) و محبین‌الائمه(ع) از شهرکرد در مسیر نجف به کربلا، عمود ۱۴۰۰ مستقر هستند؛ همچینین حسینیه اصفهانی‌ها در کربلای معلی محل استقرار موکب‌های فاطمة الزهراء(س) از شهرکرد و شهدای فلارد بوده و آماده میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

رئیسی افزود: دو موکب حضرت زینب(س) و امام حسن(ع) هر دو از شهرکرد در کربلای معلی به ترتیب در صحن عقیله بنی‌هاشم(ع) و مجتمع فرهنگی یاسر الشکری واقع در حی الموظفین میدان عرش در این ایام به خدمت‌رسانی به زوار حسینی می‌پردازند.

وی گفت: موکب کریم اهل‌بیت(ع) لردگان و حضرت ابوالفضل(ع) فارسان در مسیر نجف به کربلا به ترتیب در عمود ۲۱۸ و  نیز بین عمودهای ۱۳۳۳ و ۱۳۳۴ منتظر حضور عاشقان و ارادتمندان حضرت سیدالشهدا(ع) هستند. 

رئیسی تصریح کرد: موکب‌های عمان سامانی از شهرستان سامان، قرآن و عترت(ع) از میانکوه اردل و علی‌اصغر(ع) از خانمیرزا نیز در مرز شلمچه مستقر شده و پذیرایی از زائران در وقت‌های صبحانه، نهار و میان‌وعده و نیز ارائه خدمات فرهنگی را انجام می‌دهند.

این روحانی فعال فرهنگی تأکید کرد: با توجه به قرار داشتن شهرستان‌های لردگان و بروجن در مسیر حرکت زوار به سمت شلمچه، موکب‌هایی در این مناطق برپا شده که پذیرای زائران برای اسکان، استراحت و پذیرایی هستند.

مسئول امور روحانیون در ستاد بازسازی عتبات عالیات در پایان گفت: رویکرد ما امسال این بود که موکب‌های ضعیف را در هم تجمیع کرده تا یک موکب قوی تشکيل شود لذا تلاش شده است که کاهش کمی مواکب اما ارتقای کیفی خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی را در دستور کار قرار دهیم. 

انتهای پیام
captcha