معرفی فرهنگ بومی راهکار مقابله با آسیب‌های فرهنگی است
کد خبر: 4164163
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
معاون استاندار مازندران:

معرفی فرهنگ بومی راهکار مقابله با آسیب‌های فرهنگی است

سلگی با تأکید بر لزوم توجه به تحکیم زیرساخت‌های فرهنگی گفت: معرفی و تبلیغ فرهنگ بومی مازندران راهکار عمده در مواجهه‌ با آسیب‌های فرهنگی است.

روح الله سلگی معاون استاندار مازندران

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، روح‌الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، روز گذشته، 30 مرداد ماه  در نشست کارگروه تحول فرهنگی استان در ساری با اشاره به آسیب‌پذیری فرهنگ محلی مازندران به علت هجوم فرهنگ‌های وارداتی، گفت: سنت‌های محلی و بومی مازندران طی دهه‌های گذشته آسیب جدی دیده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از انفعال فرهنگی، افزود: به علت بی‌توجهی به ساختارها و قابلیت‌های فرهنگی مازندران در گذشته آسیب جدی به پیکره این استان وارد آمده است.

سلگی قابلیت‌های ممتاز فرهنگ متأثر از بینش دینی مردم علویان را نقطه قوت فرهنگی دانست و تصریح کرد: معرفی و تبلیغ فرهنگ بومی مازندران راهکار عمده در مواجهه‌ با آسیب‌های فرهنگی است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به مراحل در حال انجام تدوین اطلس فرهنگی مازندران، خاطرنشان کرد: این اطلس با تکیه بر ذخایر عظیم فرهنگی و سرمایه‌های معنوی متأثر از فرهنگ عاشورایی مردم مازندران جلوه‌ای از برجستگی‌های این دیار خواهد بود.

سلگی با اشاره به تلاش دشمنان برای تغییر ذائقه فرهنگی مردم کشورمان، افزود: دشمنان با بهره‌گیری از ابزار رسانه و ابزارهای نوپدید فرهنگی برای تغییر سبک زندگی مردم سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

معاون استاندار مازندران با تأکید بر لزوم توجه به تحکیم زیرساخت‌های فرهنگی، افزود: دولت با تکیه بر مؤلفه‌های اثربخش فرهنگی، بازسازی معنوی و تقویت سامانه‌های تحولی در حوزه فرهنگ را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به آغاز به کار ستاد طرح تحول فرهنگی در استان با رویکرد کاهش آسیب‌پذیری بیان کرد: اجرای طرح تحول فرهنگی و نشاط اجتماعی با محوریت آئین‌های بومی و سنتی، راهبرد محوری در این حوزه است و مشارکت فعال نخبگان فکری و فرهنگی در طرح تحول اجتماعی با جدیت پیگری می‌شود.

انتهای پیام
captcha