سربلندی دنیا و آخرت در گرو حمایت از امامت امام حق است
کد خبر: 4163284
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
آیت‌الله دژکام:

سربلندی دنیا و آخرت در گرو حمایت از امامت امام حق است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه در روز قیامت هر کسی پشت سر رهبرش می‌ایستد، گفت: آن روز نامه عمل مردم ایران دست راستشان است چون پای کار امام زمانشان ایستادند و در اطاعت و ولایت از امام زمان(عج) حرکت کردند و دست از امامت امام حق برنداشتند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس امروز، 27 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: سخن ما در چند هفته گذشته در خطبه اول در بحث کلی معارف انقلاب اسلامی ناظر به مسئله امامت و رهبری امت بود که باورهای دینی زمینه‌ساز حرکت انقلابی ما شده است و باید این باورها را برای خود تکرار کنیم و تعمیق در فهم این معارف داشته باشیم تا نتایج بهتری بگیریم.

وی با بیان اینکه رهبری در سیاست امروز دنیا و حکومت‌های امروز دنیا جز یک نقش موقت در زندگی دنیا چیزی ندارد، افزود: اگر از هر کدام از رؤسایی که در دنیا ریاست می‌کنند بپرسید که فرض کنید بعد از این زندگی دنیا عالم دیگری است و آنجا برای ما چه می‌کنید؟ مسلماً کاری نمی‌توانند انجام دهند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: قرآن کریم می‌فرماید روز قیامت اینها از کسانی که پیروشان بودند، تبری می‌جویند. آنانی که در دنیا رئیس بودند در روز قیامت می‌گویند دنبال من نیایید چون خودش گرفتار است. «إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا»(آیه 166 سوره بقره)، اما اگر از امام حق سؤال بپرسید، امامی که انقلاب اسلامی بر پایه وجوب اطاعت او شکل گرفته است، می‌گوید اصل کار قیامت است، در حالی‌که در این دنیا کار خود را انجام می‌دهد ولی مقام امام خود را در روز قیامت نشان می‌دهد، مقام و جایگاه ائمه آن روز مشخص می‌شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: خدای متعال در آیات 71 و 72 سوره مبارکه بنی اسرائیل اشاره‌ای به نقش رهبران در قیامت فرموده است و می‌فرماید «يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ»، روزی می‌شود که خدای متعال هر دسته‌ای از مردم را با رهبر و امامشان دعوت می‌کند که امروز روز جزاست و می‌خواهم مزد هر فردی را بدهم. آن روز هر کس برود دنبال کسی که رهبر و پیروش بوده است و در آن روز مردم دو دسته می‌شوند، اصحاب یمین و اصحاب شمال. اگر کسی نامه عملش را به دست راستش دادند فرمود این نامه اعمال امامت است و مقابلت ایستاده است و محکم امام حق را چسبیده و رها نکرده است.

تلاش دشمن برای کمرنگ کردن نقش نائب امام زمان(عج)

وی گفت: امروز در دنیا مشاهده می‌کنیم که دشمنان برای نائب امام زمان(عج) چه‌کار می‌کنند تا دست از دامن ولایت این مرد بزرگ برداریم ولی این مردم جانباز و شهید می‌دهند و پشت سر هم مورد حمله دشمنان خدا هستند، اما باورشان این است که کار برای خداست و ما غیر از اینکه در دنیا داریم عزت اسلامی خود را باز می‌یابیم، می‌خواهیم این ولایت را داشته باشیم برای آن روزی که «يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ» و می‌خواهیم خدمت حضرت حجت عرض کنیم که در زمان غیبت نائب تعیین کردید و ما پای فرمانش ایستادیم و سخنش را به گوش جان شنیدیم و فرمانش را بردیم و در اوج شهید شدن جوانان و مردممان گفتیم که اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: این ویژگی ملت ایران است و خیلی‌ها که مدعی هستند باید اینجا امتحان خود را بدهند، برای روز دیگری امامت و ولایت این‌ها را پذیرفته‌ایم، برای وقت دیگری اطاعتشان می‌کنیم و مطمئن هستیم که در آن روز رسوایی برای کسانی است که از خط ولایت و امامت ولی عصر و نائب ولی عصر بیرون رفتند. روسیاهی برای کسانی است که دست در دست دشمنان اسلام همراه با داعش می‌شوند و به مردم زائر حرم مطهر لطمه می‌زنند و عزت، عظمت و سربلندی دنیا و آخرت مربوط به کسانی است که اطاعت از ولی امر و اطاعت از نائب امام زمان(عج) را در همین اوضاع جنگ ترکیبی دشمن برای خود به عنوان یک افتخار حفظ می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه همه عالم آگاه باشند که روز دیگری است و ما به این اعتقاد داریم، گفت: آن روز خدای متعال صدا می‌زند هر کس پشت رهبرش بایستد. آن‌هایی که پشت سر اوباما، ترامپ، نتانیاهو و... می‌ایستند فریب چهار روز دنیا را نخوردند که همین دنیا هم بدبخت و ذلیل می‌شوند و روز دیگری هم وجود دارد. «فَمَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ»، آن روز نامه عمل مردم ایران دست راستشان است چون پای کار امام زمانشان ایستادند و در اطاعت و ولایت از امام زمان(عج) حرکت کردند و دست از امامت امام حق برنداشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: «فَأُولَئِكَ يَقْرَءُونَ كِتَابَهُمْ وَلَا يُظْلَمُونَ فَتِيلًا»، روز قیامت آن‌ها که مطیع امام زمان(عج) و نائب بر حقش هستند وقتی کارنامه به دستشان می‌دهند از خوشحالی می‌گویند بیایید نامه عمل من را بخوانید که من یقین داشتم قیامتی است و دیگرانی که باور نداشتند در روز قیامت زیان خواهند کرد.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: در آیه 72 سوره بنی اسرائیل خدا می‌فرماید «وَمَنْ كَانَ فِي هَذِهِ أَعْمَى فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمَى وَأَضَلُّ سَبِيلًا»، آنکه در این دنیا کور بود و حق و امام حق را نمی‌دید و پیرو ولایت نبود آن روز نیز کور است مثل همین کورهایی که خفاش صفت می‌زنند و در حرم امنی که محل عبادت است آدم می‌کشد، کور این دنیا هستند که حق را نمی‌بینند و کور آخرت هستند و با چشم کور به جهنم می‌روند. این وضعیت صحنه قیامت است، پیروان امام حق تکلیفشان واضح است و دشمنان حق هم تکلیفشان مشخص است.

وی در ادامه به تبیین دو حدیث از ائمه معصومین پرداخت و افزود: امام جعفر صادق(ع) فرمودند آیا شکر خدا را به جای نمی‌آورید، خدای متعال دعوت می‌کند که تو در دنیا پیرو چه کسی بودی ولایت چه کسی را پذیرفته بودی و ما ۱۲ امام سراغ پیامبر می‌رویم و شما هم سراغ ما می‌آیید. خدا این جمعیت که پیامبر در جلو جمعیت و دوازده امام پشت سر پیامبر و امت هم پشت سر ائمه کجا می‌برد؟ به خدای کعبه قسم به سوی بهشت می‌برد و این را سه بار تکرار می‌کند.

مسیر منتظران روشن است

امام جمعه شیراز تأکید کرد: مردم این مسیر نه در دنیا ضرر داشته است و نه در آخرت ضرر دارد، همه خوبی، برکت و نورانیت است، گیرم دشمن ظلم کند و خون بریزد اما مسیر، مسیر روشنی است.

آیت‌الله دژکام گفت: امام رضا(ع) فرمودند هر قومی به امام زمان(عج) خودش صدا می‌زند و هر کس اینجا دنبال امام زمان(عج) بوده آنجا هم همانطور است، فرمود امام زمان(عج) خودتان را صدا می‌زنند و همان‌طور که در این دنیا امامت را می‌شناختی در آن روز هم امام خود را خواهی شناخت. در حدیث دیگری فرمود هر کس آنجا اثبات امامت امام زمان(عج) کرد و در پرونده‌اش اطاعت از امام نوشته شده باشد، جز اصحاب یمین می‌شود و به بهشت می‌رود و این مهم‌ترین چیزی است که در روز قیامت آن را نگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد امام رضا(ع) فرمود پیامبر رو به امام علی(ع) فرمودند ای علی(ع) سه صفت داری، اول آقای همه مسلمانان هستی، دوم امام اهل تقوا هستی و سوم پیشوای روسفیدان روز قیامت هستی. روز قیامت مردم دو دسته هستند یا رو سفید یا روسیاه که روسیاهان کسانی هستند که از امام علی(ع) و خانه زهرا(س) روی برگرداندند و دسته دسته روسیاهان به سمت جهنم می‌روند. دسته دیگر روسفیدان و دنباله روان امیرالمؤمنین(ع) هستند که چهره‌هایشان مثل آفتاب می‌درخشد و مواضع وضوی شما در روز قیامت نور می‌دهد و همه روسفید هستند و امام علی(ع) پیشوای روسفیدان برای بهشت است.

آیت‌الله دژکام افزود: پس جایگاه امامت و ولایت در نگاه ما و در معارف انقلاب اسلامی این است که نه فقط برای دنیا و برای ریاست و مدیریت دنیوی بلکه برای روز قیامت است و کسی که امام حق را پذیرفته و اطاعت کرده است سربلند و روسفید است و همراه با امیرالمومنین علی (ع) برای بهشت حرکت می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نماز جمعه ضمن توصیه مجدد به رعایت تقوای الهی گفت: امروز شیطان صحنه‌های گناه را در کوچه و خیابان زیاد کرده است لذا باید پیرو امام زمان(عج) بوده و مراقب چشم خود باشیم. اول خودمان را کنترل کنیم تا بتوانیم دیگران را هم دعوت به تقوا کنیم. زبانمان را کنترل کنیم و هر چه به ذهنمان آمد معلوم نیست درست باشد و اگر بگوییم گناه می‌شود، گاهی با چند کلمه حرف ما آبرویی برده و حیثیتی ضایع می‌شود. مسلماً خدای متعال راضی نیست آبروی بندگانش برده شود و برای کار نکرده کسی را مجازات کنند.

وی با بیان اینکه این کارها تلاش و زحمت می‌خواهد که انسان متوجه حلال و حرام خدا باشد و زبانش را کنترل کند، گفت: در فضای مجازی زمینه گناه فراهم است اما آیا حق داریم خودمان را به گناه آلوده کنیم؟ مسلما نه؛ آیا حق داریم هر مطلبی برای دیگران بفرستیم و دیگران را به گناه آلوده کنیم؟ مسلماً خیر. منظور از تقوایی که می‌گوییم برای این موارد است و اگر تقوا هر هفته و در هر دو خطبه تکرار می‌شود برای این است که شیطان شبانه‌روز با صحنه‌هایی که گناه آلود است ما را درگیر کرده است و مکرر باید به یاد این باشیم که از خدا بترسیم و خلاف فرمان خدا کاری انجام ندهیم.

سربازان گمنامی که افتخارآفرین هستند

آیت‌الله دژکام در ادامه با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو گفت: یکی از این مناسبت‌ها روز صنایع دفاعی است. انصافاً عزتمندی و سربلندی نظام خود را در قسمت‌هایی که نیروهای نظامی تلاش می‌کنند به چشم مشاهده می‌کنیم و باید خدا را شکرگزار و دعاگوی کسانی باشیم که خیلی ناشناخته و گمنام کارهای بزرگی انجام می‎دهند. جوانانی ناشناخته اما پیش خدا آبرومند در صنایع نظامی کشور موشک‌ها را تولید می‌کنند تا دشمن جرأت اینکه بخواهد به مرزهای ما تجاوز کند به خودش ندهد.

امام جمعه شیراز همچنین با یادآوری اینکه فردا 28 مرداد است، گفت: ۷۰ سال پیش از این یک دولت ملی در کشور داشتیم که با کودتای انگلیسی و آمریکایی این دولت را نابود کردند. از سال ۳۲ تا ۵۷ دوباره مردم خون دل خوردند تا بتوانند دولتی از خودشان سرکار بیاورند. دولت‌هایی که آمریکا تعیین می‌کرد و شاه این مملکت به آمریکا التماس می‌کرد. برای دولت امینی همین کار را کرد، آن‌ها می‌خواستند دولت امینی را حمایت کنند و شاه التماس آمریکا می کرد که هر کاری بخواهید انجام می‌دهم ولی دولت امینی را کنار بگذارید و آمریکا در کشور ما تصمیم می‌گرفت که این دولت باشد یا آن دولت؛ این شاه باشد یا آن شاه.

وی بیان کرد: اینکه امروز سران استکبار ناراحت و زخم خورده هستند و می‌خواهند کاری کنند که کشور ایران به هم بریزد برای این است که طول مدت ۲۵ سال هر چه می‌خواستند در ایران انجام می دادند و اول انگلیسی‌ها بودند و بعد آمریکایی‌ها آمدند؛ ایران رسما مستعمره نبود اما در واقعیت یک کشور کاملا دست نشانده بود و معلوم است که سران استکبار ناراحت هستند. ملت ایران ۴۴ سال است انقلاب کرده‌اند و دشمنان هر چه می‌کنند این نظام و حاکمیت را از دست مردم خارج کنند خود ملت با بصیرت و آگاهی و با قبول ولایتی که ولایت الهی است ایستاده و از کشور ایران به صورت مستقل در برابر همه دنیا دفاع می‌کنند.

تمام مساجد جهان اسلام، کانون مقاومت هستند

آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به در پیش‌رو بودن روز جهانی مسجد گفت: امت اسلامی یک مسجد دارد که در چنگال صهیونیست‌ها اسیر است. مسجدالاقصی را در همین روز ۳۰ مرداد که دوشنبه آینده است، آتش زدند و این آتش خاموش نمی‌شود تا وقتی که حکومت غاصب صهیونیستی از روی کره زمین محو شود. همه مساجد جهان اسلام کانون مقاومت، مبارزه و ایستادگی بر علیه این ظلم و استکبار عالمی است و روز ۳۰ مردادماه، جبهه مقاومت در شیراز هم برنامه‌ها را ساماندهی می‌کند و سربازان دفاع از مسجد صف خواهند کشید و در مقابل دشمنی که می‌خواهد مسجد را بسوزاند و مسجد را محل ترور قرار دهد و مسجد را با بمب‌گذاری از خون شهیدان مسلمان غرقاب خون کند دفاع خواهیم کرد و برنامه‌های مناسبی در این زمینه خواهیم داشت.

وی با یادآوری اینکه اول شهریورماه روز بزرگداشت ابن سینا و روز پزشک است، افزود: در همه دنیا به افتخار یک ایرانی می‌گویند این روز، روز پزشک است؛ ابن سینا پزشکی است که در کتاب‌های تاریخ علوم غربی‌ها نوشته‌اند پرنس علوم؛ این دانشمند بزرگی که از پس از هزار سال هنوز می‌درخشد و دانشگاه‌های بزرگ پزشکی دنیا تصویر ابن سینا را با همین عمامه شرقی، ایرانی و اسلامی در مقابل دانشگاه‌هایشان گذاشته‌اند. این کشور از هزار سال پیش پرچمدار علم، عظمت، فلسفه، حکمت و همه دانش‌های مختلف بوده و هست.

امام جمعه شیراز همچنین با یادآوری اینکه امروز هم روز غم باری است چرا که روز ورود کاروان اهل بیت(ع) به شام است، کاروان فرزندان پیغمبر(ص) به حالت اسارت وارد دمشق شدند، گفت: حرم سوم اهل بیت(ع) در طول ۱۰ ماه دو بار مورد حمله دژخیمان استکبار جهانی قرار گرفته است. شهری که برای حمایت از حرم اهل بیت(ع) چقدر شهید داده است؛ دشمن دانسته است که شیراز چطور در سربازی بزرگ سردار دفاع مبارزه با استکبار و جبهه مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی در دفاع از حرم درخشیدند و میدان‌داری کردند.

تأمین‌کنندگان امنیت دمشق در امنیت شهر خود در نخواهند ماند

به گفته وی، قریب یک هزار نفر از جوانان شیراز داوطلبانه برای دفاع از حرم رفتند و دشمن متوجه شد، کانون تربیت این سربازان بزرگ کنار مضجع مقدس شاهچراغ(ع) است و به خیال خودش حمله می‌کند تا امنیت را از مردم و شهر ما بگیرد اما زهی خیال باطل. کسانی که امنیت را به دمشق برگرداندند، امروز در امنیت شهر خود درنخواهند ماند.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: همانطور که همیشه رهبر گرانقدر و امام انقلاب فرمودند هر گاه کار گره خورد کارها را به مردم بسپارید که مردم کار خودشان را می‌کنند. در صحنه یکشنبه هفته گذشته حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) هم دیدیم که مردم پای کار آمدند. یک جوان برومند، یکی از نژاد آرش، یکی از نژاد مدافعان همیشگی ایران و اسلام، یکی که غیرتش غیرت علوی است و عشقش به بچه‌های امام حسین(ع) است، مردانه و قوی به میدان آمد. طرف مقابل مسلح است اما این مرد بزرگ او را به زمین می‌زند و اسلحه را از دستش می‌گیرد.

وی تأکید کرد: اگر می‌گوییم با چنگ و دندان از حرم اهل بیت(ع) دفاع می‌کنیم نمونه‌اش این مرد دلیر و سربلند جناب آقای بادپا است که چگونه به میدان آمد. از ایشان پرسیدند تو کی هستی و در جواب گفت خادم حرم و هیچ ادعا ندارد و خادم اهل بیت(ع) است و قیافه نمی‌خواهد بگیرد. موقع خطر مرد میدان است و همه عزیزان دیگر که البته از مجموعه‌های امنیتی کمک دادند و هنوز هم دنبال می‌کنند و کمک می‌دهند اما مردمی بودن قضیه را افتخار کنید و سرتان را بالا نگه دارید که ایران برای دفاع از ارزش‌های انقلابی خود هزاران هزار جوان دارد که کسی آن‌ها را نمی‌شناسد و حاضر هستند برای دفاع از ارزش‌های دینی و ملی این‌گونه جان فدایی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: بنیاد کفر، بنیاد استکبار، بنیاد آمریکا، بنیاد اسرائیل و بنیاد همه داعشی‌ها و نوکرهای آن‌ها مسلم بدانید با دست قدرتمند این ملت به هم ریخته خواهد شد.

وی همچنین یاد شهدای حادثه تروریستی اخیر حرم شاهچراغ(ع) را گرامی داشت و افزود: به گفته نزدیکان شهید عباسی، این شهید بزرگوار سالی چند ماه روزه بود. این‌ها که در حرم پسر موسی‌بن جعفر(ع) در حالی که از حرم دفاع می‌کند به شهادت رسیدند.

آیت‌الله دژکام شهید جهانگیری را جوان غیور و برومندی توصیف کرد و گفت: این شهید بزرگوار اولین کسی است که در ورودی حرم تیر می‌خورد و به شهادت می‌رسد. روحشان با ارباب شهدای کربلا محشور است و به خانواده عزیزشان تبریک می‌گوییم که اینگونه مردن خیلی افتخار است، اینکه کسی روی تخت خواب بمیرد تا اینکه وسط میدان دفاع از حریم اهل بیت(ع) ایستاده باشد و به شهادت برسد. این افتخار کم نیست و تبریک به خانواده‌ آن‌ها و در عین حال تسلیت می‌گوییم اما افتخاری است که مثل مولایشان امام علی(ع) که فرمود اگر هزار ضربه شمشیر بخورم در جهاد خدا برای من بهتر است تا اینکه در رختخواب بمیرم. این‌ها شهید میدان دفاع از حریم اهل بیت(ع) شدند و خانواده‌های عزیز و سربلند جانبازانی که در این حادثه به مقام جانبازی نائل یافتند که برای همه سلامتی از درگاه خدا می‌خواهیم و به محضر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) این غم جانکاه را بار دیگری تسلیت می‌گوییم.

انتهای پیام
captcha