امضای تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان
کد خبر: 4162859
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

امضای تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان

طی جلسه‌ای تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی لرستان و اداره‌کل ورزش و جوانان این استان با حضور مدیران دو دستگاه منعقد شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و اداره‌کل وززش و جوانان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی واحد لرستان و اداره‌کل ورزش و جوانان این استان، 24 مردادماه طی جلسه‌ای با حضور سیدآرش قیاسیان، مدیرکل ورزش و جوانان و فرهاد فرامرزیان، سرپرست جهاددانشگاهی لرستان در اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان منعقد شد.

در این تفاهم‌نامه که پس از احصای زمینه‌های مشترک همکاری و نیازسنجی‌ها توسط معاونت‌های جهاددانشگاهی صورت گرفته منعقد شد، دو دستگاه نسبت به توسعه همکاری‌های دو جانبه در بخش‌های مختلف رسانه‌ای، فرهنگی، آموزشی، پژوهش و ورزشی تأکید کردند.

فرهاد فرامرزیان، سرپرست جهاددانشگاهی واحد لرستان در این دیدار با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و همکاری‌های بین‌بخشی سبب تسهیل در اجرای برنامه‌‌ها می‌شود، اظهار کرد: بخش گسترده‌ای از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حیطه جوانان است و اکثریت کارکنان این نهاد را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی به وجود ظرفیت‌های مشترک همکاری بین جهاددانشگاهی و اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی کاری‌های مشترک ویژه در حوزه‌های پژوهشی و مراکز رشد با اداره‌کل ورزش و جوانان استان دارد. طرح مراکز نوآوری و شتابدهی به کسب و کارهای فناورانه جوانان در سطح ملی از سوی وزارت ورزش و جوانان توسط جهاددانشگاهی در سه فاز ترویجی، نوآوری و شتابدهی اجرا شد.

سرپرست جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت بیان کرد: ارائه تخفیفات به سازمان‌های مردم‌نهاد، هیئت‌های ورزشی و تشکل‌های ذیل اداره‌کل ورزش و جوانان استان در حوزه درمان ناباروری از دیگر محورهای همکاری جهاددانشگاهی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان است.

وی انجام کارهای تحقیقاتی، نظرسنجی و مطالعاتی از طریق مراکز مطالعاتی و افکارسنجی جهاددانشگاهی را از دیگر حوزه‌های فعالیت مشترک جهاددانشگاهی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان برشمرد و اضافه کرد: آمادگی برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت برای جوانان در دو بخش آقایان و بانوان وجود دارد کمااینکه رشته‌های آموزشی کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی اتصال به بازار سریع‌تری دارند.

آرش قیاسیان، مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مباحث حوزه ورزش و جوانان باید به شکل راهبردی، دقیق، منظم و ساماندهی شده پیگیری شود، گفت: در این راستا جهاددانشگاهی نیز می‌تواند در حوزه‌های مختلفی با اداره‌کل ورزش و جوانان همکاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ورزش سبب اقتدار و افتخار برای کشور است، اضافه کرد: جامعه هدف اداره‌کل ورزش و جوانان قشر جوان به‌عنوان سرمایه اجتماعی هستند که باید ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای حل مشکلات و چالش‌های آنان استفاده کرد.

قیاسیان با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان در حوزه عمرانی افزود: ورزشگاه 15 هزار نفری استان که در آستانه افتتاح است علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، بستر برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی را در استان فراهم می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر 53 پروژه عمرانی ورزشی نیمه تمام در سطح استان در حال انجام است، گفت: در صورت تکمیل این پروژه‌ها 191 هزار متر مربع به سرانه ورزشی استان اضافه می‌شود.

انتهای پیام
captcha