برخورد با بدحجابی بنابر مسئولیت ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی
کد خبر: 4161364
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
حجت الاسلام ادیانی:

برخورد با بدحجابی بنابر مسئولیت ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی

ریاست سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی یکی از مأموریت‌های این نهاد را ایجاد امنیت مدنی و سیاسی و همچنین اخلاقی و اجتماعی است و گفت: نیروی انتظامی بنا بر همین وظیفه با بدحجابی مقابله می‌کنیم.

برخورد نیروی انتظامی با بدحجابی بنابر مسئولیت ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعیبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، ریاست سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز ۱۸ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به معنای واقعی یک نیروی بصیر، انقلابی، مکتبی و جهادی است و برای امنیت و آرامش و رفاه مردم از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند و مهم‌ترین دلیل آن نیز حرمت خون شهداست.

حجت‌الاسلام ادیانی به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اشاعه حرف خوب در رسانه اشاره و اظهار کرد: رسانه‌ها باید دستگاه‌های حاکمیتی را به انجام صحیح وظایف خود یادآوری و حقوق مردم بر حاکمان و حاکمان بر مردم را تبیین کنند.


درباره حجاب در دانشنامه ایکنا بیشتر بخوانید!


حجت‌الاسلام ادیانی با بیان اینکه برخی از مردم با کارکرد‌ها و وظایف انتظامی در ابعاد مختلف آشنا نیستند، اظهار کرد: نیروی انتظامی یکی از ستون‌های استوار امنیت کشور است که در ابعاد گوناگون به انجام وظیفه می‌پردازد، اما یکی از ابعاد مهم مأموریت نیروی انتظامی ایجاد امنیت مدنی و سیاسی و همچنین اخلاقی و اجتماعی است و بنا بر همین وظیفه با بدحجابی مقابله می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی محضر حاکمیت و اقتدار نظام است به تشریح عملکرد نیروی انتظامی در مقابله با بدحجابی پرداخت و گفت: نقش نیروی انتظامی مانند بخش‌های ایجابی مثل دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی نیست بلکه ضابط و مجری قانون است، در همه دنیا برخی افراد به حقوق خود قانع نیستند و از حد خود تجاوز می‌کنند. نیروی انتظامی در برابر کسانی که پا را فراتر از قانون می‌گذارند و جرم علنی انجام می‌دهند موظف به برخورد است و اگر برخورد نکند جای سوال دارد. من گلایه دارم و معتقدم نیروی انتظامی باید با اشد مجازات با هنجارشکنان حجاب برخورد کند؛ اگر ما با جدیت برخورد نکنیم برخی افراد گستاخ می‌شوند.

حجت‌الاسلام ادیانی با بیان اینکه نیروی انتظامی با تخلف در هر زمینه‌ای برخورد می‌کند و سند این ادعا برخورد با مأموران متخلف است اظهار کرد: بانوان بی‌حجاب بخش محدودی از بانوان جامعه را شکل دادند و بخش گسترده از زنان عفیف ما در خانه‌ها می‌باشند و دیده نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام ادیانی به موضوع انتخابات نیز اشاره و بیان کرد تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری و کمک به پاسداری انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اهداف ماست و درصدد هستیم زمینه را برای انتخاب اصلح و مشارکت همگانی در بین کارکنان نیروی انتظامی و عموم مردم ایجاد کنیم.

وی به سهم نیروی انتظامی در برپایی راهپیمایی گسترده اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: نیروی انتظامی از مبدا تا مقصد و از مقصد تا مبدا فعالیت‌های گسترده و تاثیرگذاری در راهپیمایی اربعین دارد و آخرین موکبی که هر سال جمع‌آوری می‌شود متعلق به نیروی انتظامی در نقاط صفر مرزی است.

وی به حضور ۲۰۰ روحانی مستقر در مرز‌ها همزمان با اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: نیروی انتظامی درصدد است در ایام اربعین اقتدار و مهربانی این نهاد را به شکل همزمان به نمایش بگذارد.

انتهای پیام
captcha