مشکلات جامعه در رسانه به‌صورت همه‌جانبه بررسی شود
کد خبر: 4161203
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

مشکلات جامعه در رسانه به‌صورت همه‌جانبه بررسی شود

استاندار خوزستان گفت: وقتی در سطح رسانه یک مشکلی را پیگیری می‌کنیم باید به صورت همه جانبه و به شکل یک منظومه آن را تحلیل و بررسی کنیم در غیر این صورت به بیراهه خواهیم رفت.

استاندار خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان امشب 17 مرداد در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران دارای مقام روشنگری و آگاهی بخشی هستند و با سیرت و طینت پاکی که دارند به جامعه خود خدمت نموده و به نور الهی متصل می‌شوند.

وی افزود: رسالت اصلی اصحاب رسانه نشر مطالبات، دغدغه ها و مشکلات جامعه و انعکاس نقاط ضعف و قوت کارها و واقعیت‌ها است. به تناسب سختی هایی که کار خبرنگاری در بر دارد هیچکس نمیتواند به شکل بایسته و شایسته ای از تلاش های این قشر فهیم و پرتلاش قدرشناسی نماید.

حسینی محراب گفت: اهل قلم دارای ویژگی‌هایی همچون تعهد، دلسوزی و وظیفه محوری بوده و تصویرگری و انعکاس دردهای جامعه را بر عهده دارند؛ ما مدیران شاید برخی مسائل جامعه را ندانیم اما خبرنگار به دلیل ارتباطات اجتماعی عمیق تری که دارد این مشکلات را منتقل می‌کند.

استاندار خوزستان گفت: زنجیره رسانه ای در غرب که در اختیار افراد و گروه های خاص قرار دارد سعی میکنند از وضعیت کشور سیاه نمایی کنند اما خبرنگاران ما هرگز تسلیم نشدند و با هجمه های دشمنان مقابله نموده اند. وقتی در سطح رسانه یک مشکلی را پیگیری می‌کنیم باید به صورت همه جانبه و به شکل یک منظومه آن را تحلیل و بررسی کنیم در غیر این صورت به بیراهه خواهیم رفت.

وی ادامه داد: خبر باید به شکل ساده منتقل شود به صورتی که مخاطب را با خود همراه سازد و از مطلق گویی، پیچیده گویی و ابهام در آن خودداری شود. ما باید ارزش گذاری را به اقدامات و موضوعات اختصاص دهیم نه به اشخاص و نباید تعریف و تمجید از افراد و مدیران در سطح رسانه ها تبدیل به اصل شود.

وی بیان کرد: یکی از معایب کار خبرنگاری اختصاص وقت ناکافی به خانواده به دلیل فعالیت در ساعات طولانی از شبانه روز است و جا دارد اصحاب رسانه تا جای ممکن وقت بیشتری به خانواده های خود اختصاص دهند. مساله دیگری که ذهن خبرنگار را درگیر می‌کند مشکلات معیشتی است و این موضوعی است که رسیدگی به آن وظیفه ما مسئولان است. شهرت یکی از مواردی است که مربوط به خبرنگاران می‌شود و آفت‌هایی در پی دارد از جمله اینکه افرادی تلاش می‌کنند از این شهرت جهت مقاصد و مطامع خود سوء استفاده کنند.

حسینی محراب بیان کرد: از کارکردهای مهم رسانه مبارزه با افرادی است که به دنبال ارتکاب فساد و تخلفات بوده و رسانه ها با افشاگری و به تعبیری سوت زنی جامعه را از چنین انحرافاتی حفظ میکنند. مدیران دستگاه ها موظف به پاسخگویی به اصحاب رسانه هستند و در این راستا رسانه ها نیز با روابط عمومی های دستگاه های اجرایی ارتباط و تعامل بیشتری داشته باشند. لحظات ماندگار انقلاب در قاب رسانه ها ثبت شده است و از زحمات همه شما قدردانی می‌کنم. 

انتهای پیام
captcha