خبرنگاران؛ منادی امیدآفرینی در جامعه
کد خبر: 4161098
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
در پیام مسلمی‌نائینی مطرح شد

خبرنگاران؛ منادی امیدآفرینی در جامعه

رئیس جهاددانشگاهی ضمن تبریک روز خبرنگار، مسئولیت گران‌قدر منادیان ایمان و امید برای امیدآفرینی در جامعه را یادآورشد.

مسئولیت گران‌قدر منادیان ایمان و امید برای امیدآفرینی در جامعهبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی،‌ حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی در پیامی به مناسبت روز خبرنگار تاکید کرد: در جنگ شناختی و ترکیبی امروز خبرنگاران و اصحاب قلم، با هوشمندی، دانایی و شجاعت در راه خنثی کردن اهداف شوم دشمنان قدم برمی‌دارند و این منادیان ایمان و امید، با تبیین واقعیت‌ها و ایجاد امیدآفرینی در جامعه، مسئولیتی گران‌قدر، عهده‌دار هستند. متن پیام حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی به شرح زیر است؛

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند (قلم/1)

رسالت قلم بر دوش انسان‌هایی است که سوگند خورده‌اند به پاسداشت چنین وظیفه مقدس و ارزشمندی با اندیشه‌ا‌ی آزاد و متعهد، همچون جان خویش از آن محافظت کنند؛ انسان‌هایی که امانت‌دار حقیقت هستند و در مسیر آگاه‌سازی مردم گام برمی‌دارند.

بی‌شک صاحبان رسانه و به‌ویژه خبرنگاران متعهد و کاربلد، آن‌گونه که بایسته‌ کارِ آگاهی‌بخشی است، با رعایت تقوای قلم و زبان، به‌موقع و شجاعانه به جامعه‌ انسانی خدمت می‌کنند.

خبرنگاران سردمداران روشنگری هستند و در عصری که استکبار جهانی و کشورهای غربی با شعار آزادی بیان، بی‌توجه به حقوق ادیان و مذاهب، اجازه می‌دهند تا فریب‌خوردگان، قرآن را بی‌هیچ شرم و ترسی بسوزانند و دست به اهانتی جنون‌آمیز به این کتاب آسمانی بزنند؛ حضور مؤثر و تاریخ‌ساز اصحاب رسانه می‌تواند در این نقطه از جهل و بی‌حرمتی، نقشی اثرگذار و پررنگ را در تبیین حقیقت عهده‌دار شود.

در جنگ شناختی و ترکیبی امروز خبرنگاران و اصحاب قلم، با هوشمندی، دانایی و شجاعت در راه خنثی کردن اهداف شوم دشمنان قدم برمی‌دارند و این منادیان ایمان و امید، با تبیین واقعیت‌ها و ایجاد امیدآفرینی در جامعه، مسئولیتی گران‌قدر، عهده‌دار هستند.

گسترش ایمان و انگیزه در مسیر درست و روشن میان مردمانی که منتظر بارقه‌ای از امید در جان و روحشان هستند، وظیفه‌ای سنگین است که خبرنگاران و اصحاب رسانه در انتشار و توسعه‌ آن دقیق و مؤثر عمل خواهند‌کرد.

روز خبرنگار یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های خبرنگارانی است که در راه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم جان خود را فدا کردند، اینجانب با گرامیداشت 17مردادماه و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهدای رسانه، موفقیت و بهروزی خبرنگاران عزیز کشورمان و به‌ویژه همکاران پرتلاشم در رسانه‌های وابسته به جهاددانشگاهی را از خدای بزرگ مسئلت دارم.»

انتهای پیام
captcha