خبرنگاران با رعایت اخلاق حرفه‌ای می‌توانند حلقه اتصال مردم و مسئول باشند
کد خبر: 4161086
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
استاندار آذربایجان‌شرقی:

خبرنگاران با رعایت اخلاق حرفه‌ای می‌توانند حلقه اتصال مردم و مسئول باشند

عابدین خرم اظهار کرد: خبرنگاران با رعایت اخلاق حرفه‌ای و رسالت خطیر آگاهی‌بخشی و تنویر افکار عمومی، می‌توانند حلقه اتصال و ارتباط مردم با مسئولان و مؤثرترین نیروی اجتماعی برای حل معضلات و مشکلات مختلف جامعه باشند.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن 17 مرداد، روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران با رعایت اخلاق حرفه‌ای و رسالت خطیر آگاهی‌بخشی و تنویر افکار عمومی، می‌توانند حلقه اتصال و ارتباط مردم با مسئولان و موثرترین نیروی اجتماعی برای حل معضلات و مشکلات مختلف جامعه باشند.

متن پیام به این شرح است:

فرارسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را به تمام فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی در استان آذربایجان‌شرقی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و یاد و خاطره همه شهدای این عرصه به‌ویژه شهید محمود صارمی را گرامی می‌دارم.

امروز فرصتی است برای سخن راندن در باب اهمیت و ارزش این حرفه و قدردانی از تلاشگران آن؛ خبرنگاری همواره در کنار واژگانی چون «حقیقت»، «آگاهی»، «تعهد» و «اخلاق» توصیف می‌شود و در واقع شرافت حرفه خبرنگاری در پای‌بندی به این مفاهیم بلند و متعالی است.

گرامی‌داشت روز خبرنگار به معنای ارج نهادن به ایثار و از خودگذشتگی کسانی است که شغل خود را نه فقط یک حرفه، که آمیخته‌ای از عشق و علاقه، تلاش و پشتکار و درایت و آگاهی می‌دانند؛ وظیفه همگان در قبال این فداکاری، احترام و قدرشناسی است.

نگاه دولت سیزدهم به این جایگاه مهم و اثرگذار، تنها یک نگاه تشریفاتی و تزئینی نیست؛ این دولت عمیقاً به فراهم کردن فضایی سالم، امن و به دور از تبعیض برای اصحاب رسانه و قلم معتقد است و از هیچ کوششی برای تحقق آن دریغ نمی‌کند.

اینجانب ضمن تبریک مجدد روز خبرنگار به همه مدیران، خبرنگاران، عکاسان و نویسندگان جامعه رسانه‌ای استان آذربایجان‌شرقی، به این تلاشگران و مجاهدان عرصه آگاهی اطمینان خاطر می‌دهم که به همراه همکاران خود و مدیران دستگاه‌های مسئول، تمام تلاش خود را برای حل مسائل و مشکلات صنفی آنان به کار می‌گیریم تا بتوانند در انجام وظیفه حرفه‌ای و اخلاقی خود موفق باشند.

همچنین از تمام مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان می‌خواهم که ارتباط نزدیک و صمیمانه خود را با اصحاب رسانه و خبرنگاران تداوم بخشند و از ظرفیت‌های بیکران رسانه‌ها برای تبیین خدمات و دستاوردهای نظام و دولت و اطلاع‌رسانی به مردم عزیز استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha