کتاب «قاسمان زمان از دیار ساوالان» منتشر شد
کد خبر: 4156213
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
به‌یاد شهدای 13 ساله اردبیل؛

کتاب «قاسمان زمان از دیار ساوالان» منتشر شد

کتاب «قاسمان زمان از دیار ساوالان» با مصاحبه و تدوین «یوسف بدرزاده»، مروری بر زندگی چهل شهید «سیزده ساله» استان اردبیل به رشته تحریر در آمده است.

کتاب «قاسمان زمان از دیار ساوالان»به گزارش ایکنا، به نقل از دفاع‌پرس اردبیل، کتاب «قاسمان زمان از دیار ساوالان» با مصاحبه و تدوین یوسف بدرزاده مروری بر زندگی چهل شهید سیزده ساله استان اردبیل به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات «خط هشت» منتشر شده است.

کتاب «قاسمان زمان از دیار ساوالان» ضمن معرفی چهل شهید سیزده ساله استان اردبیل به خصوصیات اخلاقی و ولایت‌مداری و روابط با خانواده، آشنایان و دوستان پرداخته و شهدا را را به عنوان الگوی اخلاقی معرفی می‌کند.
در بخشی از این کتاب آمده است: «شهید سالار یحیی زاده علاقه زیادی به عزاداری امام حسین(ع) داشت و از عاشقان حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) بود. در یادداشت‌هایی که با دست خط خودش موجود است بارها نوشته: خدایا من خجالت می‌کشم بدن امام حسین(ع) و یارانش در راه اسلام پاره پاره شده باشد و من سالم باشم. عاشق شهادت بود این را از نوشته‌هایش می‌توان  فهمید که خودش را شهید خطاب کرده و نوشته، شهید سالار یحیی‌زاده و زیرش امضا کرده است.

در بین خانواده، فامیل و محله خیلی محبوب بود با همه مهربان بود، شوخی‌های محبت آمیزی با من و اعضای خانواده داشت به خانواده کمک می‌کرد و همیشه از مظلوم حمایت می کرد. زمانی که به دنیا آمد هنوز در روستا ساکن بودیم آن زمان صاحب یک پسر و چهاردختر بودم و خیلی دوست داشتم که خدا دومین فرزند پسر را هم به من عطا کند تا اینکه بعد از چهار دختر خدا سالار را به ما عطا کرد، با وجود اینکه سن و سال کمی داشت ولی اهل نماز و روزه بود در نامه‌هایش همیشه خواهرانش را به رعایت حجاب و حمایت از حضرت امام(ره) و انقلاب سفارش می‌کرد». 

انتهای پیام
captcha