فرانسه با بحران روبروست یا اسلام!؟
کد خبر: 4153557
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
خطاب کنایه‌آمیز مفتی عمان به رئیس جمهور فرانسه:

فرانسه با بحران روبروست یا اسلام!؟

مفتی عمان در سخنانی کنایه‌آمیز رئیس جمهور فرانسه را به خاطر اظهاراتی که اخیراً علیه اسلام مطرح کرده بود، به سخره گرفت. 

به گزارش ایکنا، به نقل از الخلیج اونلاین، پس از آنکه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مدعی شد اسلام با بحران روبروست، احمد الخلیلی، مفتی عمان امروز در پاسخ به وی، تأکید کرد: از زمان طرح این ادعا، این کشور فرانسه است با بحران‌های متوالی روبرو شده است.

مفتی عمان تصریح کرد: آنچه در فرانسه رخ داده و در حال رخ دادن است، چه عبرت بزرگی است؛ زیرا از زمانی که رئیس جمهور این کشور گفت که اسلام در بحران است، فرانسه با بحران‌های پی در پی روبرو شده است.

احمد الخلیلی با بیان اینکه فرانسه هنوز یک بحران را پشت سر نگذاشته، بحران بعدی در این کشور آغاز می‌شود، تأکید کرد: آیا کسانی که با دین اسلام دشمنی کرده و با آن می‌جنگند، از این مسئله عبرت می‌گیرند؟

رئیس جمهور فرانسه پیشتر گفته بود اسلام به عنوان یک دین، امروز در سراسر جهان با بحران روبروست؛ لذا فرانسه باید با انزواطلبی اسلامی مقابله کند. رئیس جمهور فرانسه در سال‌های گذشته نیز بارها به شدت به اسلام حمله کرده بود.

مفتی عمان پیش از این، با بیان اینکه همه عقلا بر این باورند که تنها راه حل مشکل جهان امروز، اسلام است، تأکید کرد: شکست مفتضحانه و سقوط، سرنوشت همه کسانی است که به اسلام اهانت می‌کنند.

در همین رابطه اتحادیه جهانی علمای مسلمان هم در پاسخ به یاوه‌گویی‌های ماکرون اعلام کرده بود: اسلام، دین خداوند و دین رحمت است و با هیچ بحرانی روبرو نیست؛ بلکه بحران در ناآگاهی از اصول و حقایق اسلام و کینه داشتن از آن است.

این اتحادیه خاطر نشان کرد: چنین حملات غیر قابل توجیه و تعدی به مقدسات اسلام و قرآن کریم و پیامبر اسلام (ص) که با پوشش آزادی صورت می‌گیرد، فقط باعث ایجاد تروریسم و تبعیض مذهبی می‌شود و از همزیستی مسالمت‌آمیزی جلوگیری می‌کند که مبتنی بر احترام به همه ادیان باشد.

انتهای پیام
captcha