مواکب بهترین بستر برای اوقات فراغت نوجوانان هستند
کد خبر: 4152555
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

مواکب بهترین بستر برای اوقات فراغت نوجوانان هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان هلیلان گفت: مواکب و مجالس اباعبدالله‌الحسین(ع) بهترین بستر برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و دانش‌آموزان هستند.

حجت‌الاسلام مالک جانفزا مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان هلیلانحجت‌الاسلام ‌والمسلمین مالک جانفزا، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه هلیلان، در گفتگو با ایکنا از ایلام اظهار کرد: ایام محرم و اربعین به خودی خود انسان را به سوی تعالی سوق می‌دهند و متقارن شدن این ایام با تابستان که موسم فراغت نوجوانان و دانش‌آموزان است زمینه را برای برخورداری آنها از این خوان معنوی دوچندان کرده است.

وی افزود: روحانیون در این ایام با حضور در مواکب و مجالس، هم می‌توانند با زائرین ارتباط نزدیک و چهره‌به‌چهره برقرار کنند و هم می‌توانند در لابلای این خدمت‌رسانی به زائرین، با برگزاری نمازهای جماعت و مراسمات مذهبی باعث افزایش دانش اعتقادی و باورهای دینی نوجوانان و جوانانی شوند که در این مواکب و مجالس حضور پیدا می‌کنند.

وی ضمن توصیه به مسئولین برای فراهم کردن بسترهای لازم جهت بهره‌مند شدن نوجوانان و جوانان از این فضای معنوی، تصریح کرد: مسئولین کشوری در کارهای فرهنگی از مردم بسیار عقب‌تر هستند و متأسفانه در مباحث مهمی از جمله حجاب و ازدواج انتظارات مردم و جامعه مؤمنین برآورده نشده است و در این زمینه بیشتر شاهد صحبت و شعار بوده‌ایم تا کار تأثیرگذار.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین جانفزا به برخی گلایه‌مندی‌های مؤمنین از مسائل فرهنگی اشاره و عنوان کرد: در مراجعات مردم، جلسات و دیدار با آنها، شاهد گله‌مندی از عدم دسترسی به لباس‌های مناسب با قیمت‌های مناسب از جمله چادر و مانتوهای محجبه، هزینه‌های بالای ازدواج و مسکن هستیم که مسائل فرهنگی مهمی به‌شمار می‌آیند و می‌طلبد مسئولین گام‌های جدی و عملی در راستای حل این دغدغه‌های مردم بردارند.

انتهای پیام
captcha