راهیابی ۵۴ اثر منتخب دانش آموزان همدانی به جشنواره سراسری نوجوان سالم
کد خبر: 4152069
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
در سال‌جاری

راهیابی ۵۴ اثر منتخب دانش آموزان همدانی به جشنواره سراسری نوجوان سالم

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم ۶ هزار اثر دانش آموزی در قالب ۱۴ رشته شرکت داشتند که ۷۰۰ اثر آن به مرحله استانی راه پیدا کردند و ۵۴ اثر نیز منتخب و به مرحله کشوری راه یافتند.

معلمبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، محمود نقوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان روز گذشته 11 تیرماه در شورای آموزش و پرورش استان همدان، اظهار کرد: در دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم ۶ هزار اثر دانش آموزی در قالب ۱۴ رشته شرکت داشتند که ۷۰۰ اثر آن به مرحله استانی راه پیدا کردند و ۵۴ اثر نیز منتخب و به مرحله کشوری راه یافتند. وقتی سطح آگاهی جامعه ارتقاء یابد، در برابر آسیب‌ها و آفت‌های اجتماعی مصون تر خواهیم بود. از این رو باید تلاش کنیم تا سبک زندگی اسلامی و ایرانی را ترویج، گسترش و عمق دهیم و دانش آموزان را با سبک زندگی اسلامی و ایرانی بهتر و بیشتر آشنا کنیم.

وی سرمایه انسانی را بالاترین سرمایه‌ جوامع دانست و افزود: سرمایه انسانی با ارزش‌ترین سرمایه در اختیار جوامع بشری است. کشورهایی که پیشرفت بهتری داشتند و توسعه یافته‌ تر هستند به صورت ویژه و خاص به سرمایه انسانی توجه کرده‌اند، ما نیز باید به صورت خاص و ویژه به سرمایه انسانی که در اختیار داریم توجه داشته باشیم و مراقبت کنیم، چراکه بالاتر از سرمایه انسانی چیز دیگری نداریم.

نقوی با بیان اینکه راه رشد و پیشرفت زمانی رخ می‌دهد که از سرمایه اجتماعی و انسانی خود به نحو شایسته بهره‌مند شویم، تصریح کرد: برای رسیدن به این جایگاه باید روی سرمایه انسانی متمرکز شویم، باید مراقب باشیم نوجوانان و جوانان ما دچار آسیب و آفت نشوند. یکی از این مراقبت‌ها نیز ارتقاء سطح آگاهی جامعه است. ارتقاء سطح آگاهی نیز بر عهده آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگ ساز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: امروزه بر سر راه نوجوانان آفت و آسیب فراوان وجود دارد و به شدت در این حوزه نیازمند توجه‌ هستیم. البته آموزش و پرورش به تنهایی این بار سنگین را نمی‌تواند حمل کند، بلکه همه نهادها باید دست در دست هم دهند و به عنوان یک وظیفه انسانی و اسلامی و وظیفه ملی به آن بپردازیم.

وی در پایان سخنان با اشاره به جشنواره نوجوان سالم که به صورت کار جمعی و بین بخشی برگزار شده است، بیان کرد: جشنواره نوجوان سالم محصول کاری مشترک و بین دستگاهی است. باید این محور را تقویت کنیم چراکه اگر به تنهایی ‌کار کنیم هم افزایی رخ نمی‌دهد. هم مسیر شدن، هم دل شدن و هم راه شدن در فعالیت‌‌های این چنینی امکان هم پوشانی در موارد مورد نیاز را فراهم می‌کند و از سوی دیگر بستر هم افزایی را نیز فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha