جمع‌آوری ۹۶۳ میلیون تومان زکات در بیله‌سوار
کد خبر: 4148337
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

جمع‌آوری ۹۶۳ میلیون تومان زکات در بیله‌سوار

رئیس کمیته امداد شهرستان بیله‌سوار گفت: در قرآن کریم زکات به‌عنوان یک فریضه الهی در کنار نماز و امر به معروف و نهی از منکر ذکر شده که آثار دنیوی و اخروی آن تطهیر روح و جسم انسان و پاک شدن اموال از حرام است.

زکات در بیله‌سواربه گزارش ایکنا، به نقل از کمیته امداد اردبیل، محمد فرجاد، رئیس کمیته امداد شهرستان بیله‌سوار، ۲۷ خرداد ماه در همایش زکات شهرستان بیله‌سوار گفت: سال گذشته در مجموع ۹۶۳ میلیون تومان زکات در شهرستان بیله‌سوار جمع‌آوری شد و عمده این مبلغ توسط کشاورزان و افراد مومن خیرخواه پرداخت شده است.

فرجاد تصریح کرد: در سال‌جاری زکات فطریه جمع‌آوری شده به مبلغ ۳۲۴ میلیون تومان بوده که امیدواریم با آغاز برداشت محصولات کشاورزی، زکات واجب و مستحبی نیز از کشاورزان و تولیدکنندگان دریافت شود. وی افزود: به رغم خشکسالی و تاثیر آن در دریافت زکات، از عاملین و خیران تقاضای مساعدت و همراهی داریم و امیدواریم در این زمینه یاری‌گر کمیته امداد باشند. رئیس کمیته امداد بیله سوار ادامه داد: فریضه زکات بلاگردان فرد و جامعه و زمینه‌ساز نزول رحمت، برکت و عامل توسعه عمر و روزی انسان است که خود بسترساز آرامش روحی و جسمی است.

وی از زکات مال به عنوان تطهیرکننده اموال و رشد کشت و زرع یاد کرد و افزود: باید زکات جمع‌آوری شده در محلی که تعیین شده به درستی هزینه شود. فرجاد با اشاره به برگزاری جشنواره علمی، فرهنگی و ترویجی زکات در شهرستان بیله سوار اظهار کرد: در قرآن کریم این فریضه الهی در کنار نماز و امر به معروف و نهی از منکر ذکر شده که آثار دنیوی و اخروی آن تطهیر روح و جسم انسان و پاک شدن اموال از حرام است.

انتهای پیام
captcha