انتشار فراخوان کنگره شعر «قانلی قافیه» در اردبیل
کد خبر: 4148281
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

انتشار فراخوان کنگره شعر «قانلی قافیه» در اردبیل

فراخوان کنگره استانی شعر «قانلی قافیه» (کنگره شعر عاشورایی) توسط معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل و همکاری موسسه فرهنگی هنری بامداد اشراق در اردبیل منتشر شد.

کنگره شعر قانلی قافیهبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، معاونت فرهنگی این اداره با همکاری موسسه فرهنگی هنری بامداد اشراق اردبیل، ۲۷ خرداد ماه فراخوان کنگره استانی شعر «قانلی قافیه» را منتشر کرد. در فرآخوان این کنگره آمده است:

با اعتقاد راسخ به نقش چشم‏‌گیر شعر در ‏انتقال فرهنگ غنی و گران‏‌بهای ایثار و شهادت و نهضت والای امام حسین(ع) معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با همکاری موسسه فرهنگی هنری بامداد اشراق اردبیل در نظر دارد با بهره بردن از پشتوانه عظیم ادبی و دینی و هم‌چنین استفاده از ظرفیت جامعه فرهنگی و هنری استان اردبیل، کنگره استانی شعر(قانلی قافیه) را با دعوت از فرهیختگان، پیش‌کسوتان و شاعران گران‏قدر و متعهد، در تیرماه سال جاری در محل مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل، اجرا نماید.

دبیرخانه کنگره در نظر دارد آثار منتخب را در مجلد نفیس عاشورایی به چاپ و نشر برساند. بدین منظور تمامی آثار بایستی برای بار اول خلق شده و هم‌چنین در هیچ مجموعه یا کنگره دیگری ارائه نشده باشد. دبیرخانه کنگره به منظور قدردانی از حضور و ارزش‌گذاری شاعران و پیش‌کسوتان به این رویداد بزرگ، لوح سپاس و هدایایی را جهت تکریم مقام هنرمندان حسینی و ولایی استان در نظر گرفته است. 

شرکت در این کنگره محدودیت سنی نداشته، شاعران به دو زبان فارسی و ترکی و در تمامی قوالب شعری با موضوعات مرتبط به نهضت سرخ حسینی میتوانند آثار خود را ارائه نمایند. ارسال‌کننده اثر با شرکت در این کنگره حق هرگونه استفاده از اثر ارسالی را با حفظ حقوق معنوی ارسال کننده به دبیرخانه کنگره استانی شعر (قانلی قافیه) واگذار می‌‏کند. آثار در دو بخش شعر فارسی و ترکی و قالب کلاسیک و آزاد قابل ارایه می‌باشد. مهلت ارسال آثار ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۲ و ارسال آثار از طریق پیام‌رسان‌های بله و ایتا مقدور می‌باشد.

انتهای پیام
captcha