کنگره شهدای لرستان امسال برگزار می‌شود
کد خبر: 4147948
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۵

کنگره شهدای لرستان امسال برگزار می‌شود

استاندار لرستان با اشاره به برگزاری اجلاسیه کنگره شهدای لرستان در سال جاری گفت: شهدا بخش مهمی از تاریخ کشور هستند که یاد آن‌ها باید به بهترین نحو گرامی داشته شود.

کنگره شهدای لرستان امسال برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، عصر چهارشنبه، ۲۴ خردادماه در جلسه کنگره ملی شهدای لرستان، برگزاری این کنگره را یک مناسبت تاریخی دانست و گفت: این کنگره باید در تاریخ لرستان به معنای شایسته و مناسب جلوه پیدا یابد.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری این مناسبت باید به معنای واقعی در استان نمود داشته باشد، اضافه کرد: هر روز که به برگزاری اجلاسیه نهایی و قبل از آن توفیق دیدار با مقام معظم رهبری نزدیک می‌شویم این رویداد مهم و بزرگ باید بیشتر پدیدار شود.

زیویار با بیان اینکه شهدا به تعبیر اهل نظر، بخشی از تاریخ کشور به حساب می‌آیند، تصریح کرد: شهدا جایگزینی ندارند و مدیون آنان هستیم چراکه اگر نبودند چیزی باقی نمی‌ماند.

استاندار لرستان با اشاره به برخی فعالیت‌های هنری در دوران دفاع مقدس گفت: موسیقی‌های آن دوران همچون «دایه دایه» محمد میرزاوندی و یا «نوای کاروان» صادق آهنگران، بدون صرف بودجه‌های آن‌چنانی ساخته شد. پس از سالیان طولانی، عشق و همت فراوان باعث ماندگاری این کارها شده است و اکنون نیز در فعالیت‌های کمیته‌های کنگره، همت و عشق باعث خواهد شد کارهای ماندگاری انجام شود.

زیویار با تأکيد بر اینکه همه امکانات برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر کنگره با همراهی و همدلی همه اعضا در نظر گرفته شود، افزود: شهدا گردن همه استان و کشور حق دارند و در این راه هر کمک و پیگیری لازم باشد صورت خواهد گرفت.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای لرستان با عنوان «شهیدان افلاکی» امسال برگزار خواهد شد، اظهار کرد: پیش از برگزاری اجلاسیه نهایی، پنج اجلاسیه شهدای روحانی، عشایر، جاوید‌الاثر، دانش‌آموزی و دانشجویی و شهدای زن در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha