دیده‌بان الازهر طرح تقسیم مسجد الاقصی را محکوم کرد
کد خبر: 4147257
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

دیده‌بان الازهر طرح تقسیم مسجد الاقصی را محکوم کرد

دیده‌بان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر طرح صهیونیستی ارائه شده توسط نماینده افراطی کنست اسرائیل برای تقسیم مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان را محکوم کرد.

مسجد الاقصی در قدس شریف

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، دیده‌بان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر نسبت به طرح رژیم صهیونیستی که از سوی توسط «امیت هالیوی»، نماینده افراطی کنست از حزب لیکود برای تقسیم مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان پیشنهاد شده است هشدار داد.

بر اساس این طرح، نمازخانه القبلی و اطراف آن در جنوب مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان و قبه الصخره و اطراف آن در شمال الاقصی  که ادعا شده محل معبد است به یهودیان تعلق می‌گیرد. 

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دیده‌بان الازهر، طرح اسرائیل شامل یک بخش سیاسی است که خواستار پایان دادن به ولایت اردن بر مسجد الاقصی و رفع تمامی محدودیت‌های مربوط به یهودیان از جمله اجازه دادن به شهرک‌نشینان برای هجوم به الاقصی از تمام دروازه‌های آن است. 

این دیده‌بان خاطرنشان کرد که پیش‌نویس ارائه شده توسط یکی از اعضای کنست،  مسجد مقدس الاقصی را به نمازخانه القبلی محدود می‌کند. دیده‌بان الازهر با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از سال 1967 با چند طرح، قصد تقسیم مسجد الاقصی و تخریب آن را داشته، تأکید کرد که این طرح خطرناک‌ترین در میان آنهاست که در یکی از افراطی‌ترین دولت‌های رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

دیده‌بان الازهر با تأکید بر اینکه تمام مسجد الاقصی با مساحت کامل، حق انحصاری مسلمانان است، بر رد قاطعانه هرگونه طرح صهیونیستی برای تقسیم این مسجد تأکید کرد و خواستار موضع متحد و قاطع مسلمانان برای پایان دادن به هتک حرمت قبله نخست شد. 

انتهای پیام
captcha