مؤسسه مردم‌نهاد «آواخ نهان مهر» در خرم‌آباد افتتاح شد
کد خبر: 4146256
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

مؤسسه مردم‌نهاد «آواخ نهان مهر» در خرم‌آباد افتتاح شد

مؤسسه مردم‌نهاد «آواخ نهان مهر» با رویکرد ساماندهی کودکان کار و مشاوره به‌صورت رسمی در خرم‌آباد افتتاح شد.

مراسم افتتاح مؤسسه مردم نهاد آواخ نهان مهر خرم‌آبادبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، کریم خورشیدوند، مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان در مراسم افتتاح مؤسسه مردم‌نهاد آواخ نهان مهر خرم‌آباد که سه‎شنبه، ۱۶ خردادماه انجام شد، با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 144 پرونده از کودکان کار استان در دست اقدام قرار دارند، گفت: در ساماندهی و بازاجتماعی کودکان کار تعداد 12 دستگاه به‌صورت مستقیم شرکت دارند که با نظارت و سیاستگذاری اداره‌کل امور اجتماعی استانداری لرستان در این راستا اقدام می‌کنند.

وی در خصوص مؤسسات فعال در این زمینه تصریح کرد: در حال حاضر سه مرکز شامل یک مرکز دولتی و دو مرکز خصوصی که یکی از آنها امروز افتتاح شد در شهر خرم‌آباد در این راستا فعالیت دارند. مرکز دوم نیز به‌زودی در خرم‌آباد افتتاح خواهد شد ضمن اینکه روند تأسیس یک مرکز خصوصی در شهرستان بروجرد نیز در دست بررسی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان در مورد مؤسسه مردم‌نهاد آواخ نهان مهر خرم‌آباد گفت: در این مؤسسه که امروز به‌صورت رسمی افتتاح شد، در زمینه رویکرد ساماندهی کودکان کار و مشاوره فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: در مجموع در استان لرستان تعداد 494 نفر کودک کار شناسایی شده دارای پرونده وجود دارند که از این تعداد 250 نفر در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد هستند و مابقی شامل 244 نفر در دیگر شهرستان‌های استان حضور دارند.

انتهای پیام
captcha