دانشگاه لرستان در عملیات حاج عمران 6 شهید دانشجو را تقدیم انقلاب کرد
کد خبر: 4142791
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

دانشگاه لرستان در عملیات حاج عمران 6 شهید دانشجو را تقدیم انقلاب کرد

امروز دوم خردادماه مصادف است با سالروز شهادت شش دانشجوی دانشگاه لرستان به اسامی محمدرضا دانیالی، عبدالرسول شکوهی، علیرضا فرجی، امامعلی رشوند، اسماعیل ابراهیمی و سیدمهدی میربهرسی که در عملیات حاج عمران در سال 1365 به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، امروز دوم خردادماه مصادف است با سالروز شهادت شش دانشجوی دانشگاه لرستان به اسامی محمدرضا دانیالی، عبدالرسول شکوهی، علیرضا فرجی، امامعلی رشوند، اسماعیل ابراهیمی و سیدمهدی میربهرسی که در عملیات حاج عمران در سال 1365 به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

در این راستا مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان به‌مناسبت فرارسیدن دوم خردادماه، سالروز شهادت این شش دانشجوی دانشگاه لرستان در گفت‌وگویی که در پایگاه خبری این دانشگاه منتشر شده است، با بیان اینکه دانشجویان استان لرستان و دانشگاه لرستان، به‌صورت داوطلبانه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و جمعی از آن‌ها، شهید شدند، گفت: شهیدان سرافراز، به‌صورت جانانه از ایران اسلامی دفاع کردند و همه ما در هر جایگاهی هستیم مدیون شهدای والامقام هستیم.

وی افزود: زمانی که مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه لرستان بودم بر خودم تکلیف دانستم که پیشنهاد شود برخی سالن‌ها و مکان‌های دانشگاه لرستان به نام شش دانشجوی شهید این دانشگاه، نام‌گذاری شود که هیئت رئیسه وقت دانشگاه لرستان نیز با این پیشنهاد موافقت کرد.

شاهین ادامه داد: امیدوارم فرصت دیدار با خانواده‌های معظم این شهیدان هم فراهم شود که کمترین خدمت به این عزیزان است و البته دیدار با خانواده معظم شهدا از وظایف و تکالیف اخلاقی، دینی و ملی همه ماست.

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان به بیان بخشی از خاطرات خود در دوران حضور در دفاع مقدس و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پرداخت که از جمله آن‌ها، دیدن و زیارت پیکر پاک شهید امامعلی رشوند، دانشجوی شهید دانشگاه لرستان از نزدیک است.

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی مدیون جانفشانی‌های شهداست، اضافه کرد: تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ به نسل نوجوان، جوان و دانشجو از وظایف و رسالت‌های مهم است.

انتهای پیام
captcha