پیش‌بینی جمع‌آوری ۶۰ میلیارد تومان زکات در سمنان
کد خبر: 4140730
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

پیش‌بینی جمع‌آوری ۶۰ میلیارد تومان زکات در سمنان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با بیان اینکه جمع‌آوری ۶۰ میلیارد تومان زکات در استان پیش‌بینی می‌شود، گفت: زکات در کمک به نیازمندان همان منطقه جمع‌آوری شده است.

محمدحسین ذوالفقاریبه گزارش ایکنا از سمنان، محمد حسین ذوالفقاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان، عصر روز گذشته، 23 اردیبهشت در جلسه شورای زکات با بیان اینکه طی سال جاری جمع‌آوری ۶۰ میلیارد تومان زکات در استان پیش‌بینی می‌شود، گفت: مهمترین رویکرد جمع‌آوری زکات در کمک به نیازمندان، تعدیل ثروت و زدودن فقر از جامعه است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته ۹۳ درصد زکات جمع‌آوری شده به امور نیازمندان اختصاص داشته که در این راستا در این مدت ۴۶ میلیارد تومان زکات در قالب دبیرخانه شورای زکات استان جمع‌آوری شد که از این مبلغ تنها هفت درصد به پروژه‌های عام‌المنفعه همان شهر یا روستا اختصاص یافت.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه ۶۹ روستا از ۳۴۹ روستای استان سمنان مشمول پرداخت زکات هستند، یادآور شد: کمک به درمان، کمک هزینه تحصیل، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، تهیه جهیزیه، کمک به ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله مواردی که زکات در آن هزینه شده است.

به گفته وی زکات جمع‌آوری شده در همان روستا یا شهر محل سکونت افراد هزینه می‌شود که خوشبختانه با همکاری خوب مردم نیکوکار استان سمنان رتبه دوم زکات کشور به این خطه تعلق گرفته  که این نشان‌دهنده همکاری خوب مردم در یاری به نیازمندان است

انتهای پیام
captcha