۱۵ واحد صنفی لرستان به علت عدم رعایت حجاب پلمب شد
کد خبر: 4136694
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

۱۵ واحد صنفی لرستان به علت عدم رعایت حجاب پلمب شد

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به ارسال یک هزار و 756 پیامک تذکر رعایت حجاب در استان و پلمپ ۱۵ مکان صنفی گفت: در اجرای طرح حجاب و عفاف اقدامات خوبی در لرستان صورت گرفته است.

یحیی الهی، فرمانده انتظامی استان لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد فرماندهی نیروی انتظامی لرستان، یحیی الهی، فرمانده انتظامی استان لرستان، ششم اردیبهشت‌ماه در یک گفت‌وگوی خبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «حجاب محدودیت شرعی و قانونی است و کشف حجاب، حرام شرعی و سیاسی است.» گفت: رعایت عفاف و حجاب به‌عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی است و کلیه اقشار ملزم به رعایت این امر واجب هستند.

وی افزود: ناظران چهارگانه‌ای در طرح عفاف و حجاب در نظر گرفته شده است که در خط مقدم این طرح مجموعه انتظامی است و در اجرای این طرح به هیج وجه کوتاه نخواهیم آمد.

فرمانده انتظامی استان لرستان اضافه کرد: ناظر یک، که متوجه کشف حجاب خودرو‌هاست از ابتدای طرح که از ۲۶ فروردین‌ماه شروع شده یک هزار و ۷۵۶ مورد تذکر با پیام کوتاه مرحله اول و ۴۰ مورد تذکر دوم به مالکان خودرو‌ها داده شده که در سامانه پلیس نیز ثبت شده است که در مرحله دوم به مدت ۱۵ روز توقیف سیستمی است یعنی در این ۱۵ روز خودروی توقیفی از طریق سیستمی هیچ نوع خدماتی به آن نخواهد شد و در مرحله سوم توقیف خودرو به‌صورت فیزیکی است و در مرحله چهارم معرفی به دستگاه قضاست.

الهی افزود: در طرح ناظر دو که مربوط به اصناف و اماکن است، اصناف و اتحادیه‌ها توجیه و عواقب کشف حجاب را به آنها گوشزد کردیم که در این طرح ۵۳۰ مورد بازدید از اماکن صنوف به عمل آمده که ۲۸ مورد اخطار اولیه به صنوف متخلف داده شده و اخطار دوم نیز به ۱۵ مکان صنفی که منجر به پلمپ آنها شد و در صورت تکرار به دستگاه قضا معرفی خواهند شد و در نهایت از آنان سلب امتیاز می‌شود.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه ضمن تشکر و همراهی مردم و مسئولان در اجرای این طرح با اشاره به ناظر سه که مربوط به معابر عمومی است، گفت: انتظار داریم ادارات متولی نسبت به نصب دوربین‌های چهره زن اقدام کنند که در این طرح نیز برای ۴۱ نفر که در معابر عمومی اقدام به کشف حجاب کردند پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به طرح ناظر چهار که مربوط به فضای مجازی است، اضافه کرد: خوشبختانه با وجود تجهیزات خوبی که در پلیس فتا داریم وضعیت خوب و کارنامه قابل قبولی داریم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب از سوی فراجا گفت: دفاع از کیان خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب تنها وظیفه فراجا نیست و همه نهاد‌ها باید به وظایف خود در کنار فراجا عمل کنند تا شاهد تحقق اهداف طرح مذکور باشیم.

انتهای پیام
captcha