تغییر محتوای کتاب‌های درسی در مصر به نفع صهیونیست‌ها
کد خبر: 4136314
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

تغییر محتوای کتاب‌های درسی در مصر به نفع صهیونیست‌ها

براساس یک گزارش، محتوای کتاب‌های درسی در مصر نسبت به دین یهود و عملکرد صهیونیست‌ها نسبت به گذشته بهبود یافته و شرایط بهتری دارد.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه اسرائیلی i24news، هرچند در کتاب‌های درسی مصر هلوکاست تدریس نمی‌شود، اما از صهیونیست‌ها به خاطر طرح این ادعا که 6 میلیون یهودی توسط نازی‌ها کشته شده‌اند، انتقاد شده است. چرا که آن‌ها از طرح اینگونه ادعاها برای توجیه مهاجرت یهودیان به سرزمین فلسطین بهره‌برداری کرده‌اند.

براساس گزارش این رسانه اسرائیلی، نگرش‌ها نسبت به یهودیان و یهودیت در کتاب‌های درسی مصر بهبود قابل توجهی یافته است، اما با این حال به دلایل سیاسی، بهبودی در روابط بین مصر و اسرائیل حاصل نشده است؛ این در شرایطی است که دو طرف از سال 1978 روابط سیاسی فیمابین برقرار کرده‌اند.

مؤسسه نظارت بر صلح و تسامح فرهنگی در سیستم آموزش و پرورش (IMPACT-SE) به‌عنوان یک سازمان غیردولتی اسرائیلی که بر محتوای کتاب‌های درسی در اسرائیل، خاورمیانه و سراسر جهان نظارت دارد، در همین رابطه تصریح کرده است: دولت مصر تحت رهبری عبدالفتاح السیسی به وعده خود مبنی بر اصلاح برنامه درسی مدارس عمل کرده است. مصر دارای بزرگ‌ترین سیستم آموزشی در خاورمیانه و شمال آفریقا است و 25 میلیون دانش‌آموز در این کشور در حال تحصیل هستند. به همین دلیل حذف روند یهودی‌ستیزی و دیگر موارد مبتنی بر تنفر از کتاب‌های درسی سهم بزرگی در پیدایش یک جامعه باز و اهل تسامح خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha