تعرض مجدد صهیونیست‌ها به مصلای باب الرحمه و واکنش اتحادیه عرب
کد خبر: 4136190
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

تعرض مجدد صهیونیست‌ها به مصلای باب الرحمه و واکنش اتحادیه عرب

در پی یورش امروز صبح ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی و آسیب نظامیان صهیونیست به مصلای باب الرحمه، اتحادیه عرب ضمن محکومیت این اقدامات نسبت به تداوم تجاوزها و هتک حرمت عمدی مقدسات از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از صفا، صبح امروز، چهارم اردیبهشت ده‌ها شهرک‌نشین به مسجدالاقصی یورش بردند و نظامیان صهیونیست ضمن حمایت از این یورش آسیب‌هایی به مصلای باب الرحمه در مسجدالاقصی وارد کردند.

به گفته منابع فلسطینی ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست امروز به مسجدالاقصی یورش بردند و در نزدیکی دیوار البراق، مناسک تلمودی خود را به جا آوردند.

در این میان، نظامیان صهیونیست به مصلای باب الرحمه در الاقصی یورش بردند و برق آن را برای دومین بار در 48 ساعت اخیر قطع کردند. نظامیان صهیونیست از نزدیک شدن و ورود نگهبانان این مصلی و مردم به آن جلوگیری کردند.

آسیب اشغالگران صهیونیست به مصلای باب الرحمه در مسجدالاقصی و واکنش اتحادیه عرب

از سویی اتحادیه عرب با اشاره به خطیر بودن تجاوزات و طرح‌های رژیم صهیونیستی علیه اماکن مقدس اسلامی و مسیحی و اقداماتی که علیه مصلای باب الرحمه در مسجدالاقصی، نسبت به هتک حرمت عمدی مقدسات و خرابکاری انجام شده است هشدار داد.

سعید ابوعلی، دستیار دبیر کل امور فلسطین و سرزمین‌های عربی اشغالی اتحادیه عرب، مقامات رژیم اشغالگر را مسئول کامل و مستقیم عواقب تشدید و ادامه جنایات علیه مقدسات اسلامی و مسیحی به‌ویژه مسجدالاقصی دانست.

آسیب اشغالگران صهیونیست به مصلای باب الرحمه در مسجدالاقصی و واکنش اتحادیه عرب

ابوعلی با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: اشغالگران در دومین روز از عید سعید فطر حملات خود را به مسجدالاقصی از سر گرفتند و به‌ویژه بار دیگر به مصلای باب الرحمه حمله کرده و عمداً به خرابکاری در شبکه برق مصلی و در هم شکستن درب‌ها و اشیاء داخلی این مکان اقدام کردند که بخشی لاینفک از مسجدالاقصی بوده و مکانی کاملاً اسلامی بوده و قوانین بین‌المللی نیز بر این امر تأکید می‌کنند.

وی این حمله و خرابکاری عمدی از سوی اشغالگران را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام
captcha