برگزاری کارگاه تربیت مربی «سواد رسانه‌ای» در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4135027
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

برگزاری کارگاه تربیت مربی «سواد رسانه‌ای» در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: دومین کارگاه تربیت مربی سواد رسانه‌ای به همت معاونت فرهنگی این سازمان در ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور اساتید کشوری در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، علی‌اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز، 29 فروردین‌ماه، در جمع خبرنگاران، گفت: دومین کارگاه تربیت مربی سواد رسانه‌ای به همت معاونت فرهنگی این سازمان روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور اساتید کشوری در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: به‌دنبال ارائه طرح ارتقای سواد رسانه‌ای توسط سازمان جهاددانشگاهی استان به شورای فرهنگ عمومی و ماموریت این شورا به جهاددانشگاهی مبنی بر اجرای این طرح در استان، دومین دوره کارگاه دو روزه تربیت مربی سواد رسانه در استان با همکاری دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی با هدف ارتقای سطح سواد رسانه‌ای اقشار مختلف برگزار می‌شود.

فاتحی‌فر افزود: طبق مطالعات و بررسی‌های انجام شده، دیدگاه‌هایی مبنی بر ضعف در حوزه سواد رسانه‌ای مطرح شد و بر این اساس، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان طرح‌نامه‌ای در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای آماده کرد تا بتوانیم در این رابطه گام‌هایی برداریم.

وی با تأکید بر این‌که جهاددانشگاهی در حال حاضر دو ماموریت در حوزه فرهنگ و علم بر عهده دارد، گفت: البته سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های دیگری نیز این مسئولیت‌ها را عهده‌دار هستند و دیدگاه رهبر معظم انقلاب مبنی بر این است که جهاددانشگاهی در این دو حوزه، کارهای بر زمین مانده را انجام داده و اثربخش شود.

فاتحی‌فر با بیان اینکه در حوادث اخیر ضعف‌های بسیاری در حوزه سواد رسانه به چشم خورد، افزود: جهاددانشگاهی برحسب توانمندی‌ها و امکانات خود، برخی فعالیت‌ها را در این رابطه شروع کرده و ارتقای سواد رسانه‌ای در سطح جامعه را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به گسترش روزافزون ارتباطات مجازی و همچنین بسط آن در بطن زندگی مردم، گفت: طی سال‌های اخیر دریچه‌ای تحت عنوان «فضای مجازی» در جهان ظهور و بروز یافته اما متأسفانه از ارائه‌های آموزش‌های لازم در این رابطه غفلت کرده‌ایم، چرا که برای ورود و فعالیت مؤثر و مفید در این فضا، دریافت یک‌سری آموزش‌ها لازم و ضروری است.

وی با تأکید بر نگاه تخصصی به این حوزه و ارائه آموزش‌های لازم در سطوح مختلف به کاربران فضای مجازی، اظهار کرد: با وجود این‌که در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان محدودیت نیروی انسانی و منابع مالی داریم، اما با توجه به اهدافی که داریم در راستای طرح ارتقای سواد رسانه‌ای گام برداشته و خداوند را شاکریم که گروه‌های مختلفی کنارمان قرار گرفتند تا بتوانیم فعالیت‌های مؤثری در این رابطه انجام دهیم.

گفتنی است، این کارگاه دو روزه روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور اساتید مطرح کشوری و با موضوعات رسانه‌شناسی، مبانی تحلیل پیام‌های رسانه‌ای، مهارت‌های سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی، آشنایی با طراحی و تولید محتوای رسانه‌ای، شیوه‌های اقناعی، رسانه و سبک زندگی، خانواده و امنیت سایبری نوجوان و رسانه و اخلاق کنشگری در شبکه‌های اجتماعی در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد و دانشجویان، معلمان و سایر علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به آدرس وبسایت جهاددانشگاهی www.jdas.ir مراجعه و یا با لینک مستقیم https://survey.porsline.ir/s/MWv15vL نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha