جمع‌آوری ۹۵ میلیارد ریال زکات در سنندج
کد خبر: 4134445
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

جمع‌آوری ۹۵ میلیارد ریال زکات در سنندج

فرماندار شهرستان سنندج از جمع‌آوری ۹۵ میلیارد ریال زکات طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

نشست شورای زکات

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن عسکری، فرماندار شهرستان سنندج، امروز، 27 فروردین در نشست ستاد زکات شهرستان سنندج گفت: مردم این شهرستان مردمی متدین و مومن هستند که در راستای دستورات دین اسلام و خداوند اهتمام ویژه‌ای دارند.

وی افزود: مردم این شهرستان سال گذشته ۹۵ میلیارد ریال زکات به دبیرخانه شهرستان پرداخت کردند که ۱۲ هزار و ۵۰۰ خاوار از این مبلغ منتفع شدند.

ماموستا رستمی، امام جمعه سنندج در ادامه با یادآوری تأکید خداوند بر پرداخت زکات، ادای این فریضه الهی را موجب ریشه‌کنی فقر و حذف برخی آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد.

وی گفت: مردم سنندج و کردستان مردمی نوعدوست و با ایمان هستند و همین ایمان زمینه‌ساز اجابت دستورات خداوند است.

علیرضا خوشبخت، مدیر کمیته امداد منطقه ۲ سنندج نیز گفت: سال گذشته ۱۶۴ روستا از ۱۸۰ روستای شهرستان سنندج زکات پرداخت کردند.

وی با اشاره به تشکیل شورای زکات در روستاها، از بکارگیری ۱۲ مبلغ برای نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام درویشی، نماینده صداوسیمای مرکز کردستان نیز در ادامه این نشست گفت: صداوسیمای استان همیشه برای ترویج ارزش‌های دین پای کار بوده و در زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزد.

وی در پایان یادآور شد: اگر برای تمامی برنامه‌ها و پروژه‌ها در استان پیوست رسانه‌ای تعریف شود به یقین مشکلی در هیچ زمینه پیش نخواهد آمد.

انتهای پیام
captcha