ابتکارت و تحولاتی در برنامه‌های بزرگداشت روز قدس ایجاد شود
کد خبر: 4133658
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

ابتکارت و تحولاتی در برنامه‌های بزرگداشت روز قدس ایجاد شود

کارشناس مذهبی لرستان روز قدس را محور و کانون اشتراک مسلمین جهان دانست و گفت: در اجرای برنامه‌های بزرگداشت روز قدس باید ابتکارات و تحولاتی ایجاد شود چراکه مراسم روز قدس یک کار فرهنگی است و کارکرد بین‌المللی دارد.

حجت‌الاسلام محمد امیری، از کارشناسان مذهبی لرستانحجت‌الاسلام محمد امیری، از کارشناسان مذهبی لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به اینکه روز قدس محور و کانون اشتراک تمام مسلمین جهان است، گفت: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مسلمانان در مقابل اسرائیل غاصب به ستوه آمده بودند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی ایران دشمنان مسلمانان را منفعل کرده بودند و به‌دنبال بی‌تفاوتی جهان اسلام در خصوص مسئله فلسطین بودند، افزود: در این راستا بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نام‌گذاری کرد لذا این روز، یک نقطه اشتراک برای تمام مسلمین جهان است.

حجت‌الاسلام امیری با بیان اینکه زمانی که مسلمانان هم‌صدا با هم بر ضد ظلم، زور، جور و ستم رژیم اشغالگر قدس ندای «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دهند، دشمن احساس ترس، ناامیدی و خوف می‌کند، اظهار کرد: در ۴۴ سال گذشته، روزهای قدس سبب شده است تا دشمن همواره از اتحاد مسلمانان در هراس باشد.

این کارشناس مذهبی لرستان با یادآوری اینکه برای اولین بار محور مقاومت با هم هماهنگ شده و اتاق فرمان برای مبارزه با دشمنان تشکیل شده که در آن هم شیعیان و هم اهل سنت هستند، افزود: اتحاد شیعه و سنی از راهبردها و آرزوهای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه در روز جهانی قدس شیعه و سنی با هم یک‌صدا، متحد و منسجم بر علیه اسرائیل غاصب شعار سر می‌دهند، اظهار کرد: امسال برای اولین بار نتانیاهو دستور دارد که صهیونیست‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند کمااینکه این کار در تاریخ رژیم اشغالگر قدس تاکنون اتفاق نیفتاده بود.

امیری با بیان اینکه نتانیاهو از ترس اتحاد تشکیل اتاق مشترک محور مقاومت و وحدت شیعه و سنی به صهیونیست‌ها دستور داد وارد مسجدالاقصی نشوند چراکه بیم آن می‌رود حضور آنان سبب تحریک و اتحاد بیشتر مسلمانان شود، گفت: همچنان روز قدس اولویت اول مسلمانان است و ما فلسطین را فراموش نخواهیم کرد و امسال شلوع‌ترین روز قدس را خواهیم داشت چون شاهد اتحاد بیشتر مسلمان و نهایت ضعف استکبار هستیم از طرفی اسرائیل از درون دچار فروپاشی شده است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب چند سال قبل نوید داد اسرائیل تا ۲۵ سال آینده از بین خواهد رفت، اظهار کرد: امروزه شرایط به شکلی است که فروپاشی اسرائیل زودتر رخ می‌دهد و آینده از آن محور مقاومت است.

امیری با بیان اینکه قدس قبله اول مسلمین بوده است و مؤسس آن انبیای الهی بوده‌اند، گفت: بیت‌المقدس محل ندای توحید بوده اما صهیونیست جهانی آن را به مرکز ظلم و ستم و وحشی‌گری بر علیه مسلمان کرده است.

وی با بیان اینکه فلسطین مسئله تمام ادیان الهی و آزادی‌خواهان جهان است و مردم جهان باید در دفاع از بیت‌المقدس تلاش کنند، اظهار کرد: در اجرای برنامه‌های بزرگداشت روز قدس باید ابتکارات و تحولاتی ایجاد شود چراکه مراسم روز قدس یک کار فرهنگی است و کارکرد بین‌المللی دارد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دفاع از ملت فلسطین دارای ریشه عقلی و انسانی است و در آیات قرآن کریم بر دفاع از مردم مستضعف تأکید شده است، خاطرنشان کرد: استکبار همواره مستضعفان را در تنگنا قرار می‌دهد و ما شاهد هستیم فلسطین اشغالی در صد سال پیش رنج‌های فراوانی متحمل شده است.

وی با یادآوری اینکه وجدان بشریت راضی به این همه ظلم و ستم بر علیه ملت فلسطین نیست، گفت: ایران اسلامی از مستضعفان جهان در هر جای این کره خاکی که باشند، حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha