ویژه‌نامه اینترنتی «خورشید عدالت» منتشر شد
کد خبر: 4133192
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

ویژه‌نامه اینترنتی «خورشید عدالت» منتشر شد

ویژه‌نامه اینترنتی «خورشید عدالت» همزمان با سالروز شهادت امیرالمؤمنین علی(ع) در سایت حوزه‌نت بارگذاری و منتشر شد.

ویژه‌نامه اینترنتی «خورشید عدالت» منتشر شدبه گزارش ایکنا، ویژه‌نامه اینترنتی «خورشید عدالت» که به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع) منتشر شده است، عناوین متنوعی همچون سال‌شمار زندگانی امام علی(ع)، چشمه‌سار فضائل، سیره‌های نورانی، تصویر‌هایی کوتاه از زندگی امام علی(ع)، غروب خورشید عدالت، جرعه‌هایی از زلال سخن ولا، امیرالمؤمنین(ع) در کلام دیگران و بر آستان جانان را در خود جای داده است.

در مقدمه این ویژه‌نامه آمده است: آن گاه که سیاهی شب، آسمان خاموش کوفه را فرا گرفته بود، علی آمد و آخرین اذان سرخ را تا اوج عروج پرواز داد و در محراب محبوب، به نماز ایستاد. لحظه‏‌ای بعد، سر بر آستان دوست گذاشت تا خویش را تا ابد، رستگار و زمانه را داغدار خویش کند. ویژه‌نامه خورشید عدالت مرهمی است بر سینه‌های داغدار عاشقان علی(ع).

در چشمه‌سار فضائل آمده است: امیرالمؤمنین(ع) به شهادت تاریخ و اعتراف دوست و دشمن در کمالات انسانى نقیصه‌اى نداشته و در فضائل اسلامى نمونه کاملى از تربیت پیغمبر اکرم(ص) بود. بحث‌هایى که پیرامون شخصیت او شده و کتاب‌هایى که در این باره شیعه و سنى و سایر مطلعان و کنجکاوان نوشته‌اند، درباره هیچ یک از شخصیت‌هاى تاریخ اتفاق نیفتاده است. على(ع) در علم و دانش داناترین یاران پیغمبر اکرم(ص) و سایر اهل اسلام بود و نخستین کسى است در اسلام که در بیانات علمى خود، درِ استدلال آزاد و برهان را باز و در معارف الهیه بحث فلسفى کرد و در باطن قرآن سخن گفت و براى نگهدارى لفظش دستور زبان عربى را وضع فرمود. على(ع) در شجاعت ضرب‌المثل بود و در همه جنگ‌های زمان پیغمبر اکرم(ص) و پس از آن شرکت کرد، هرگز ترس و اضطراب از خود نشان نداد و با این که بار‌ها و ضمن حوادثى مانند جنگ احد و جنگ حنین و جنگ خیبر و جنگ خندق، یاران پیامبر(ص) و لشکریان اسلام لرزیدند یا پراکنده شده و فرار کردند، وى هرگز پشت به دشمن نکرد و هرگز نشد که کسى از ابطال و مردان جنگى با وى درآویزد و جان به سلامت برد و در عین حال با کمال توانایى، ناتوانى را نمی‌کشت و فرارى را دنبال نمی‌کرد و شبیخون نمی‌زد و آب بر روى دشمن نمی‌بست.(برگرفته از شیعه در اسلام، علامه طباطبایی)

در این ویژه‌نامه، کتاب‌هایی که سخنان آن حضرت را گرد آورده‌اند به این شرح هستند؛ نهج‌البلاغه از سوی شریف رضی، «مافات نهج‌البلاغه من کلامه» به همت فاضل معاصر شیخ هادی بن شیخ عباس بن شیخ جعفر فقیه نجفی جمع‌آوری و چاپ شده و «غرر الحکم و درر الکلم» به همت عبد الواحد بن محمد بن عبد الواحد آمدی تمیمی گردآوری شده است.

ویژه‌نامه اینترنتی «خورشید عدالت» از سایت حوزه‌نت قابل دانلود و دسترسی است.

انتهای پیام
captcha