تبدیل وضعیت ۵۹۰۰ ایثارگر آذربایجان غربی
کد خبر: 4130421
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

تبدیل وضعیت ۵۹۰۰ ایثارگر آذربایجان غربی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای برنامه ششم توسعه تا پایان سال گذشته در مجموع پنج هزار و ۹۴۷ نفر از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی این استان تبدیل وضعیت شدند.

حسین سپهری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی، حسین سپهری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای برنامه ششم توسعه تا پایان سال گذشته در مجموع پنج هزار و ۹۴۷ نفر از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی این استان، تبدیل وضعیت شدند.

وی افزود: این اقدام در راستای اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران انجام شد و سهم این تبدیل وضعیت‌ها از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ تعداد ۷۲۹ نفر، سال ۱۴۰۰ تعداد یک هزار و ۸۶۰ نفر و در سال ۱۴۰۱ تعداد سه هزار و ۲۶۶ نفر مشمول اجرای این قانون شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: از افراد تبدیل وضعیت شده بیشترین مقطع تحصیلی لیسانس با ۴۹/۷ درصد، دیپلم با ۱۹/۴ درصد و فوق لیسانس با ۱۲/۷ درصد بود و بیشترین سهم مشمولین استفاده از قانون ایثارگران نیز مربوط به شهرستان ارومیه با ۵۱/۷ درصد، شهرستان خوی ۸/۸ درصد میاندوآب ۵/۷ درصد، نقده ۴/۷ درصد و سلماس ۴/۲ درصد است.

سپهری با بیان اینکه این قانون تا پایان سال ۱۴۰۱ مهلت اجرا داشته است، اضافه کرد: بیشترین سهم افراد تبدیل وضعیت شده در قالب این قانون مربوط به فرزندان و یا همسران رزمنده با حداقل ۶ ماه حضور در جبهه با ۵۳/۴ درصد و سپس فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر بوده است.

 

انتهای پیام
captcha