برگزاری نمایشگاه محصولات حلال در بیشکک
کد خبر: 4128120
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

برگزاری نمایشگاه محصولات حلال در بیشکک

نمایشگاهی از محصولات حلال تولید شده در قرقیزستان به عنوان بخشی از اولین مجمع سرمایه‌گذاری اسلامی در بیشکک برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از KG 24، بیش از 20 تولیدکننده بزرگ میوه‌های خشک، آجیل، فرآورده‌های گوشتی، حبوبات، نوشیدنی‌های ملی، ومحصولات نمدی را به نمایش گذاشتند.

به گفته برگزارکنندگان این نمایشگاه، محصولات داخلی با اطمینان در حال کسب موقعیت در بزرگترین بازارهای جهان هستند. قرقیزستان درخواست‌های زیادی از شرکت‌هایی دریافت می‌کند که نه تنها به واردات محصولات ما، بلکه در ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مشترک علاقه‌مند هستند.

در بخش دیگری از  این بیانیه آمده است که در جریان این مجمع (مجمع سرمایه‌گذاری اسلامی)، پیشنهاداتی برای همکاری ارائه شد و جزئیات در دیدارهای دوجانبه و چندجانبه که قرار است امروز، 23 اسفند برگزار شود، بررسی خواهد شد.

باکیت توروبایف(Bakyt Torobaev)، معاون نخست‌وزیر قرقیزستان نیز در حاشیه این نمایشگاه گفت که قرقیزستان قصد دارد تعداد محصلات عرضه شده در سیستم بانکداری اسلامی این کشور را افزایش دهد.

 معاون نخست‌وزیر قرقیزستان خاطرنشان کرد: در سال جاری برنامه‌ریزی شده است که مفهوم توسعه بستر اقتصاد اسلامی در کشور برای سال‌های 2023-2027 به تصویب برسد. این سند به اوراق بهادار اسلامی، بیمه اسلامی و همچنین تضمین دسترسی تولیدکنندگان محصولات حلال به سرمایه‌گذاری‌های اسلامی و تأمین مالی اسلامی می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha