آذربایجان شرقی بیش از 10 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است
کد خبر: 4127529
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

آذربایجان شرقی بیش از 10 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اذربایجان شرقی، با بیان اینکه سند هویت انقلابی و ولایی آذربایجان شرقی تقدیم حدود 10 هزار شهید والامقام، نزدیک به 25 هزار جانباز سرافراز و 2 هزار آزادۀ گرانقدر است، گفت: لازم است علاوه بر گرامیداشت یاد و نام شهیدان و سایر ایثارگران، سر تعظیم در برابر ایستادگی و صبوری خانواده های بزرگوار آنان فرود بیاوریم.

جابر ابوالفتح زاده، مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جابر ابوالفتح زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، عصر امروز، 20 اسفندماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 22 اسفند سال 1358 به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران تاسیس شد؛ بنیادی که اهمیت خود را با شروع جنگ تحمیلی بیشتر از قبل نشان داد.

وی گفت: به روح بلند شهدا درود و سلام می فرستیم؛ بزرگمردانی که خود را فنای فی الله کرده و با گذشتن از تمام زخارف دنیوی، جان خود را در دوران طلایی دفاع مقدس فدا کردند.

وی با بیان اینکه پاسدار فداکاری های عظیم و رشادت های شهیدان والامقام هستیم، گفت: شهیدان، حق بزرگی بر گردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند و آحاد مردم و مسئولان، مدیون این ایثارگران هستند و انشاءالله همگی، دست در دست هم خواهیم داد تا ضمن احیاء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، راه پاک آنان ادامه یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ادامه داد: شعار محوری روز ملی بزرگداشت شهدای1401 با توجه به اینکه به تازگی روز جانباز را پشت سر گذاشتیم، «همپای جانبازان به پای عهد و پیمان؛ تا پای جان هستیم در راه شهیدان» تعیین شده است.

وی با بیان اینکه سند هویت انقلابی و ولایی آذربایجان شرقی تقدیم حدود 10 هزار شهید والامقام، نزدیک به 25 هزار جانباز سرافراز و 2هزار آزادۀ گرانقدر است، ادامه داد: لازم است علاوه بر گرامیداشت یاد و نام شهیدان و سایر ایثارگران، سر تعظیم در برابر ایستادگی و صبوری خانواده های بزرگوار آنان فرود بیاوریم.

ابوالفتح زاده با تاکید بر اینکه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز به دنبال توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، افزود: تبلور حاکم شدن روح ایثار و برکات آن در مقاطعی که کشور به فداکاری نیاز داشته، ثابت کرده که فرهنگ ایثار و شهادت همچنان حرف اول را می زند و امروز هم قادر است تمام مشکلات جامعه را حل و فصل کند.

وی با اشاره به وجود یک هزار و 165 گلزار مطهر شهدا در مناطق مختلف روستایی و شهری آذربایجان شرقی اظهار کرد: روز 22 اسفند، روز سلام بر شهیدان است و خادمان خانواده‌های شهدا و ایثارگران و البته آحاد مردم و مسئولان به مناسبت این روز ضمن حضور در گلزارهای شهدا با آرمان های والای آنان تجدید بیعت خواهند کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، تامین مسکن و اشتغال ایثارگران و فرزندان آنان را از چالش های اصلی و مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از فرزندان ایثارگران با تحصیلات عالی بیکار بوده و حتی تعدادی از ایثارگران از نوبد مسکت در مذیقه هستند که تلاش می شود این مشکلات به انحای مختلف حل و فصل شود که این امر با همکاری و مساعدت سایر ارگان ها و دستگاه های اجرایی میسر می شود.

وی گفت: در راستای اجرای بخشنامه مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تعداد پنج هزار و ۸۳ نفر از جامعه هدف این مجموعه تثبیت شغلی شدند.

ابوالفتح زاده، اظهار کرد: این قانون از سال ۱۳۹۹ در استان اجرایی شده است که در سال اول تعداد ۵۹ نفر، در سال دوم دو هزار و ۳۸۱ نفر و در سالجاری نیز تعداد دو هزار و ۶۴۳ نفر از مشمولان ماده قانونی فوق در دستگاه های مختلف اجرایی تبدیل وضعیت شدند.

وی توجه به اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را بسیار مهم خواند و با تاکید بر اینکه اجرای این قانون در اولویت و دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد، افزود: بدون تردید اجرایی شدن مفاد این قانون مهم و حیاتی می تواند بسیاری از مشکلات و معضلات موجود جامعه ایثارگران را حل و فصل کند.

انتهای پیام
captcha