امضای تفاهم‌نامه بین جامعةالمصطفی و اتحادیه مدارس و مؤسسات قرآنی سنگال
کد خبر: 4127512
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱

امضای تفاهم‌نامه بین جامعةالمصطفی و اتحادیه مدارس و مؤسسات قرآنی سنگال

با حضور مدیر نمایندگی المصطفی و رئیس اتحادیه مدارس و مؤسسات قرآنی سنگال، تفاهم‌نامه همکاری با اعتبار چهار سال به امضا رسید.

جامعةالمصطفی با اتحادیه مدارس و مؤسسات قرآنی سنگال تفاهم‌نامه امضا کرد

به گزارش ایکنا، با حضور مدیر نمایندگی المصطفی و رئیس اتحادیه مدارس و مؤسسات قرآنی سنگال، تفاهم‌نامه همکاری با اعتبار چهار سال به امضا رسید.

حسین اسدی، مدیر نمایندگی منطقه‌ای جامعةالمصطفی العالمیه در سنگال، عصر امروز، 20 اسفند پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه پس از شکل‌گیری کمیته مشترک نمایندگی المصطفی و اتحادیه مدارس و مؤسسات قرآنی سنگال و بررسی زوایای متعدد همکاری نهایی و امروز به امضای طرفین تفاهم‌نامه رسید.

استاد و قرآن‌پژوه مطرح کشورمان با بیان اینکه محور این تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی با محوریت قرآن کریم است، ادامه داد: «برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های تربیت معلم و مدرس قرآن کریم برای ارتقای سطح علمی و مهارتی مربیان قرآنی تحت پوشش اتحادیه»، «پذیرش طلاب از میان حافظان قرآن تحت پوشش اتحادیه برای تحصیل در واحد‌های المصطفی در منطقه و ایران»، «برنامه‌ریزی و برگزاری همایش‌ها، سمینار‌ها و نشست‌های علمی برای بررسی چالش‌ها و مسائل دینی، تربیتی، اخلاقی، اجتماعی و همکاری در ترجمه و نشر مصحف شریف» از جمله بند‌های این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: «تألیف، ترجمه و نشر کتب اسلامی و قرآنی»، «ایجاد فرصت‌های مطالعاتی و پژوهش‌های دینی و قرآنی»، «همکاری در طراحی و اجرای برنامه‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان و سایر مناسبت‌های اسلامی»، «همکاری در برنامه‌ریزی و اجرای مسابقات قرآنی در گستره ملی و بین‌المللی قرآنی»، «برگزاری محافل و جشنواره‌ها، نشست‌ها و نمایشگاه‌های مشترک قرآنی و فعالیت‌های قرآنی رسانه‌ای»، «هماهنگی ایجاد ارتباط و همکاری میان مؤسسات فعال قرآنی دو کشور»، «هماهنگی و تسهیل دیدار هیئت‌های مرکب از مدیران، مدرسان و فعالان قرآنی سنگال از ایران اسلامی» و «تبادل تجارب در عرصه تبلیغ اسلامی و فعالیت‌های قرآنی» از دیگر بند‌های همکاری‌های دوجانبه در این تفاهم‌نامه است.

اسدی، مدت اعتبار زمانی این تفاهم‌نامه را چهار سال عنوان کرد و گفت: این تفاهم‌نامه با رضایت طرفین قابل تمدید است.

لازم به ذکر است، در این مراسم، شیخ مصطفی احمدون، رئیس اتحادیه مدارس و مؤسسات قرآن سنگال، الحاج عمر ساک، معاون ارتباطات بین‌المللی، الحاج عثمان انجای، عضو هیئت امنای اتحادیه و معاون برنامه‌ریزی و بازرسی، همچنین شیخ مصطفی گی، معاون امور آموزشی و مسابقات سراسری این اتحادیه حضور داشتند.

یادآور می‌شود، اتحادیه مدارس و مؤسسات قرآنی سنگال، نهادی مردمی است که با پشتیبانی خیران، علاوه بر برگزاری برنامه‌های قرآنی در سطح ملی مانند مسابقات سراسری قرآن کریم، هدایت و سازماندهی حدود ۲۰ هزار مجموعه قرآنی در شهر‌ها و روستا‌های سنگال را بر عهده دارد.

جامعةالمصطفی با اتحادیه مدارس و مؤسسات قرآنی سنگال تفاهم‌نامه امضا کرد

جامعةالمصطفی با اتحادیه مدارس و مؤسسات قرآنی سنگال تفاهم‌نامه امضا کرد

انتهای پیام
captcha