آغاز زندگی مشترک زوج دانشجو در جوار شهدای هویزه
کد خبر: 4125807
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

آغاز زندگی مشترک زوج دانشجو در جوار شهدای هویزه

اینجا همه چیز ساده و مختصر است؛ زوج دانشجوی گلستانی ترجیح دادند ازدواج آسان را در جوار شهدای هویزه برکت زندگی‌شان کنند.

عقد زوج دانشجو در جوار شهدای هویزهمحل مراسم بین مزار شهید علم‌الهدی و یکی از شهدای گمنام خوشنام هویزه است. سفره عقدی ساده تشکیل شده است و اینجا خبری از خنچه عقد و دکورهای آنچنانی نیست. حلقه‌های ازدواج، مُهر و تسبیح و جانماز در جعبه کوچک چوبی که به آینه ختم می‌شود؛ سربند سرخ «یا مهدی»، چهار عدد سیب سرخ و کاسه‌ای آب و تکه‌ای نان، مختصر ملزوماتی است که در کلاه آهنی و چفیه به زیبایی تزیین شده اند و البته چند گل همیشه بهار.

بیش از همه اما قاب شاسی عکس حاج قاسم که در لباس خادمی امام رضا(ع) به عروس و داماد لبخند می‌زند، جلب توجه می‌کند.

هویزه حسابی عطر و بوی امام رضا(ع) و خادمانش را گرفته است و حالا هم این عکس آسمانی که حتماً حکمتی دارد. اینجا همه چیز ساده است و مختصر؛ حتی داماد هم کت و شلوار نپوشیده و با پیراهن سفیدی که آستین‌هایش را تا مچ بالا زده پای سفره عقد نشسته است تا شهیدان شیدای هویزه بار دیگر شاهد عقد زوجی دانشجو باشند.

فاطمه نوده، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی اهل گنبدکاووس و محسن خمری، دانشجوی رشته مترجمی زبان اهل گالیکش استان گلستان، عروس و داماد این محفل آسمانی‌اند که برخلاف بسیاری از هم سن و سالان‌شان ترجیح داده‌اند ازدواج آسان و شهدایی را برکت زندگی‌شان کنند. زائران و راویان امروز شهدای هویزه، دعوتی مجلس عقد هم هستند.

هدیه معنوی عروس و داماد از سوی زیارتگاه شهدای هویزه بین صلوات‌های بلندی که زائران مشتاق برای سلامتی عروس و داماد می‌فرستند به آنها اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha