راه‌اندازی هشتگ «به مسجد الاقصی عشق می‌ورزم» در انگلیس
کد خبر: 4122222
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

راه‌اندازی هشتگ «به مسجد الاقصی عشق می‌ورزم» در انگلیس

گروهی از فعالان مدافع حقوق فلسطینیان در انگلیس در کمپین سالانه خود با هشتگ «به اقصی عشق می‌ورزم» برنامه‌های متنوعی را به مدت یک هفته برگزار می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، در هفته الاقصی امسال، گروه دوستان الاقصی هشتگ #LoveAqsa را برای نمایش عشق به مسجد الاقصی و ابراز همبستگی با فلسطین راه‌اندازی کرد.

سازمان غیردولتی دوستان الاقصی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که طرح «عشق به مسجد الاقصی» که به دنبال گسترش آگاهی و عشق به سومین مکان مقدس اسلام است، از 13 تا 19 فوریه سال جاری(24 تا 30 بهمن)، مصادف با ایام معراج پیامبر اکرم(ص)، اجرا خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که افراد و مساجد در سراسر جهان در حال سازماندهی فعالیت‌هایی برای جشن الاقصی و افزایش آگاهی در مورد وضعیت اسفناک فلسطینی‌هایی هستند که تحت آپارتاید اسرائیل زندگی می‌کنند.

این کمپین در مقطع حساسی رخ می‌دهد، زیرا دولت جدید اشغالگر اسرائیل راست افراطی 42 فلسطینی را در 40 روز اول سال 2023 به قتل رسانده است و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به‌تازگی برنامه‌هایی برای شهرک‌سازی غیرقانونی اسرائیل در فلسطین اشغالی اعلام کرد.

گروه دوستان الاقصی در اطراف مساجد لندن و گلاسکو ماکت‌هایی از مسجد الاقصی با تزئینات قلبی شکل و شعارهایی در ستایش مسجد الاقصی و فلسطین به نمایش گذاشتنند.

بر اساس بیانیه این سازمان، همچنین کارت‌های بزرگی با شعار «Love Aqsa» وجود دارد که مردم می‌توانند برای ابراز ارادت خود به ساحت مقدس این مسجد آن را امضا کنند. صدها مسجد و دانشجوی دانشگاه در سراسر بریتانیا روز جمعه اعلامیه‌ها و برچسب‌هایی درباره مسجد الاقصی توزیع خواهند کرد.

از سوی دیگر، برنامه موسوم به بچه‌های هفته اقصی (Aqsa Week Kids) که در تعطیلات نیمه ترم فوریه برگزار می‌شود امسال انجام می‌شود. از زمان راه‌اندازی رسمی برنامه کودکان هفته اقصی در سال 2020، بیش از 4000 کودک در بریتانیا در آن شرکت کرده‌اند.

هفته اقصی در سال 2017 توسط انجمن دوستان الاقصی (Friends of Al-Aqsa) مستقر در انگلیس برای برجسته کردن اهمیت مسجد الاقصی و بی‌عدالتی‌هایی که فلسطینیان در نتیجه اشغال غیرقانونی و رژیم آپارتاید  اسرائیل متحمل شده‌اند، تأسیس شد.

هفته اقصی در سال 2021 از سوی ادارات دولتی و نهادهای برجسته در سراسر جهان حمایت شد و در سال 2022 در بیش از 50 کشور جهان جشن گرفته شد. در سال 2023 مراسم گرامیداشت این هفته در پنج قاره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha