تعیین مشوق‌های قانونی در صورت تکریم بازنشستگان
کد خبر: 4119515
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲

تعیین مشوق‌های قانونی در صورت تکریم بازنشستگان

استاندار لرستان با تأکید بر ضرورت تکریم و پیگیری مشکلات بازنشستگان استان، گفت: تعیین کمک‌های غیرمستقیم و مشوق‌های قانونی به برخی ارگان‌ها در صورت حمایت و تکریم از بازنشستگان، انجام می‌شود.

تعیین مشوق‌های قانونی در صورت تکریم بازنشستگانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، ۱۴ بهمن‌ماه، در دیدار با جمعی از پیشکسوتان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی کشوری و لشگری که به مناسبت دهه فجر و ولادت امام علی(ع)، انجام شد، اظهار کرد: پیشکسوتان و بازنشستگان استان، سالیان سال عمر بابرکت خود را وقف خدمت‌رسانی به استان کردند.

وی حمایت از کانون‌های بازنشستگی را اولویت کاری مجموعه ارشد استان برشمرد و گفت: کانون‌های بازنشستگی ازجمله کانون بازنشستگان نیروهای مسلح، شامل؛ سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، کانون بازنشستگان آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی که هرکدام بیش از هزار نفر را تحت پوشش قرار داده‌اند و برای حل مشکلات آنان در حد مقدورات تلاش خواهیم کرد.

زیویار با اشاره به اینکه معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری لرستان، به شکل ویژه پیگیر دغدغه‌ها و مشکلات کانون‌های بازنشستگی استان خواهد بود، اضافه کرد: امکانات زیادی در استان وجود دارد که تقریبا کم استفاده است و می‌توان از آن‌ها در جهت حمایت از کانون‌های بازنشستگی استفاده کرد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه استانداری لرستان یک سری اعتبارات را در قالب فصول مشخص و معین در اختیار دارد که از طریق برنامه و بودجه مشخص و اقدام می‌شود، به انجام کمک‌های غیرمستقیم استانداری و تعیین مشوق‌های قانونی در قالب تملک و دارایی به برخی از ارگان‌ها از جمله؛ علوم پزشکی، سپاه و آموزش و پرورش در صورت حمایت از بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در ازای مشوق‌های قانونی و کمک‌های انجام شده به دستگاه‌های اجرایی مربوطه، شرط تکریم پیشکسوتان لحاظ می‌شود و استمرار این کمک‌ها منوط به توجه بیشتر به این قشر خواهد بود.

گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، مدعوین به نمایندگی از بازنشستگان استان به ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و بیان مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha