محبت امام علی(ع) مرز نمی‌شناسد
کد خبر: 4119183
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵

محبت امام علی(ع) مرز نمی‌شناسد

استاندار لرستان با بیان اینکه زبان قاصر از بیان سیره، گدشت، حسن خلق و تدبر در قرآن مولای متقیان است، خاطرنشان کرد: محبت امام علی(ع) مرز نمی‌شناسد و حتی دشمنان در مقابل اوصاف و رفتارش سر تعظیم فرود می‌آورند.

فرهاد زیویار استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، ۱۳ بهمن‌ماه، در همایش بین‌المللی «سیره علوی»، که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: روز ولادت امام علی(ع) روزی است که به فرموده بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، عدالت در عالم متولد شده و مظهر همه عدالت‌ها است.

وی تقارن ایام و اعیاد ماه رجب با دهه فجر را فرصتی مغتنم برای بیان دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و با بیان اینکه به هیچ وجه نمی‌توان ابعاد شخصیتی مولای متقیان را وصف کرد، گفت: آنچه در خصوص آن حضرت گفته می‌شود، شمه‌ای از اوصاف ایشان است.

زیویار با تأکید بر اینکه امام علی(ع) در خانه خدا متولد و در محضر رسول خدا(ص) تربیت شده است، گفت: مولای متقیان در تمام ابعاد زندگی در خانه، مزرعه، نخلستان و کارزار در حال عبادت است و در محراب عبادت به شهادت می‌رسد.

استاندار لرستان با اشاره به بیان اوصاف امام اول شیعیان از زبان دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان، گفت: لامنس، شرق شناس بلژیکی در مورد علم و معرفت امام علی(ع) می‌گوید معارف از وجود امام علی(ع) شکل می‌گیرند کمااینکه افراد دیگری ازجمله ویل دورانت، جرج جرداق، و بسیاری از دانشمندان در وصف آن حضرت، جملات قابل تاملی دارند.

وی با بیان اینکه زبان قاصر از بیان سیره، گذشت، حُسن خلق و تدبر در قرآن مولای متقیان است، خاطرنشان کرد: محبت امام علی(ع) مرز نمی‌شناسد و حتی دشمنان در مقابل اوصاف و رفتارش سر تعظیم فرود می‌آورند چراکه آن حضرت محک و مرز بین درستی و نادرستی را مشخص می‌کند.

 

انتهای پیام
captcha