ویژگی خاص انقلاب تبدیل نتوانستن به توانستن بود
کد خبر: 4118777
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

ویژگی خاص انقلاب تبدیل نتوانستن به توانستن بود

استاندار لرستان با اشاره به اینکه نقلاب اسلامی ایران، ماحصل دو قرن مبارزه و مقابله با استعمار و استکبار جهانی بود، گفت: ویژگی خاص انقلاب تبدیل نتوانستن به توانستن بود.

فرهاد زیویار استاندار لرستان،به گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار استاندار لرستان، امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: دهه فجر صرفه‌نظر از واقعه بزرگی در آن اتفاق افتاد، فصل برداشت از کار برای مدیران است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران آنچنان بزرگ است که همه صاحب‌نظران تحولات اجتماعی را شگفت‌زده کرد و معادلات جهانی دچار مسئله شد، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، ماحصل دو قرن مبارزه و مقابله با استعمار و استکبار جهانی بود.

زیویار با اشاره به اینکه قریب به ۲۰۰ سال سلطه استکبار به اشکال مختلف بر کشور وجود داشت و انقلاب اسلامی ورق را معکوس کرد و استقلال را برای کشور به ارمغان آورد، اضافه کرد: عمده خصیصه انقلاب اسلامی ایران، تبدیل نتوانستن به توانستن بود و سبب ابراز هویت برای مردم شد.

استاندار لرستان با یادآوری اینکه در عرصه اجتماع می‌بینیم ایران و ایرانی ظرفیت‌های خود را ابراز کرده و هر جا پا به عرصه گذاشته، نجات‌بخش بوده است، در ایام اخیر شهدایی مانند شهید عجمیان، جان خود را فدا کردند، که از باطن و جوهره حقیقی ملت ایران هستند و نمی‌توان قیمتی برای ارزش کار آنان مشخص کرد.

وی با وجود مشکلات و تنگناها‌ی استان، از مسئولیت و پاسخگویی شانه خالی نمی‌کنیم، اضافه کرد: در گذشته تعدادی از واحدهای تولیدی در اختیار افراد نااهل قرار داده شد و آنچه در اولویت کاری مجموعه ارشد استان قرار دارد، توجه به اهلیت افراد در واگذاری پروژه‌ها و واحدهای تعطیل شده است.

زیویار با اشاره به اینکه برنامه‌ها براساس سند آمایش و ظرفیت‌ها انجام می‌شود کمااینکه این سند در برنامه هفتم نیز توسعه ملاک عمل قرار می‌گیرد، اضافه کرد: تورم مسکن در لرستان زیاد است و مسکن یک نقش مهم در تغییر چند رتبه‌ای در اعلام نرخ آمار تورم دارد.

استاندار لرستان با یادآوری اینکه کارگاه سد معشوره و راه‌آهن فعال است و پروژه راه‌آهن ۱‌.۲ دهم میلیارد دلار اعتبار ارزی دارد، گفت: حسابرسی شرکت پارسیلون انجام و قبل از پایان سال در مناقصه قرار می‌گیرد.

وی به پروژه برج‌های دوقلو در خرم‌آباد اشاره کرد و با بیان اینکه یک نماینده از طرف شرکت معین کوثر، یک نماینده شهرداری و یک نماینده مورد رضایت طرفین، این پروژه را تعیین و تکلیف می‌کنند، گفت: نظر شرکت معین کوثر زیرمجموعه بنیاد شهید این بود که امکان تکمیل پروژه را نداریم و توفق شد که شهرداری خرم‌‌آباد سهم معین کوثر را از طریق املاک یا پرداخت اقساطی پرداخت کند.

زیویار با اشاره به احیای ۱۲۲ واحد تعطیل شده گفت: در ۱۷۵ مصوبه سفر رئیس جمهور به استان ۱۱ مورد مصوبه صددرصد محقق و ۱۸ مورد مصوبه بالای ۹۰ درصد محقق شده است که از آن جمله می‌توان به تکمیل سد مروک، پل بلیلوند، تکمیل پارک موزه دفاع مقدس با ۲۶ میلیارد تومان اعتبار، تجهیز ایستگاه هواشناسی، تکمیل سالن‌های ورزشی و ایمن سازی راه‌های ۱۴ روستا، اشاره کرد.

استاندار لرستان به سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی اشاره کرد و با بیان اینکه تامین سرمایه یا از طریق بخش خصوصی، یا تسهیلات و تبصره‌ها است، خاطرنشان کرد: از مصادیق سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌توان به سیلیکون متال بروجرد با هزار میلیارد تومان، سیمان سفید ازنا با هزار میلیارد تومان و گاوداری ۷ هزار راسی دورود با ۸۰۰ میلیارد تومان، اشاره کرد.

وی به تشکیل شورای حل اختلاف شوراهای اسلامی شهر در لرستان اشاره کرد و گفت: هیئت حل اختلاف یک هیئت حاکمیتی است و با حضور دو نماینده مجلس، استاندار و رئیس دادگستری تشکیل می‌شود و استاندار در این شورا یک رأی دارد.

انتهای پیام
captcha