جامعه قرآنی، مجاهد تبیینی باشند
کد خبر: 4117214
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
مدیرکل ارشاد لرستان:

جامعه قرآنی، مجاهد تبیینی باشند

منصور احمدی مهمترین ابزار جهاد تبیین را هنر قرآنی دانست و گفت: جامعه قرآنی در جریانات فرهنگی، مجاهد تبیینی باشند.

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، امروز، پنجم بهمن‌ماه در آیین اختتامیه جشنواره ملی تبیین «موشن‌گرافیک قرآنی» لرستان اظهار کرد: این جشنواره در سطح ملی و با حضور هنرمندان ۱۵ استان کشور برگزار و در مجموع ۱۴۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

وی با بیان اینکه کامل‌ترین سلاح در دست ما در جبهه فرهنگی، قرآن است، گفت: در کلام مقام معظم رهبری واژگانی چون میدان، جهاد و تبیین وجود دارد که این کلمات بارها تکرار شده و ریشه قرآنی دارند.

احمدی با بیان اینکه این جشنواره ملی با همکاری گروه قرآن و عترت ارشاد اسلامی لرستان و اداره‌کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است، بر لزوم حضور فعال جامعه قرآنی در مسائل فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و ادامه داد: جامعه قرآنی نباید نسبت به موضوعات بی‌تفاوت باشند. زبان جامعه قرآنی، زبان قرآن است و مردم آن را می‌شنوند و آن را دوست دارند، لذا باید از آن در جهت جهاد تبیین، بهره گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هنر قرآنی را کارآمدترین و مؤثرترین ابزار در جهاد تبیین و نهضت روشنگری دانست و با بیان اینکه جامعه قرآنی در جریانات فرهنگی باید مجاهد تبیین باشند، گفت: ویژگی مجاهد تبیین، دغدغه داشتن نسبت به دین مردم است، در عرصه جهاد تبیین، زبان هنر می‌تواند یاریگر جامعه قرآنی باشد.

انتهای پیام
captcha