اقدام نشریه فرانسوی نشان از ضعف استکبار در مقابل جایگاه ولایت است
کد خبر: 4113894
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

اقدام نشریه فرانسوی نشان از ضعف استکبار در مقابل جایگاه ولایت است

حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی اقدام نشریه فرانسوی را نشان از ضعف استکبار در مقابل جایگاه و نفوذ ولایت و مرجعیت دانست و گفت: دشمنان می‌دانند که ولایت نمی‌گذارد اتحاد و انسجام کشور، با وجود مشکلات و تحریم‌ها از بین برود.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیهبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، امروز، ۲۱ دی‌ماه، در اجتماع طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه لرستان در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به جایگاه مرجعیت و ولایت که در حوزه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در سیاست منطقه‌ای از جریان مبارک مقاومت حمایت می‌کند و توطئه‌های استکبار جهانی را نقش بر آب کرده است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در لبنان، سوریه، عراق و یمن داعش را گستراندند اما نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند، گفت: دشمنان امروز به قدرت محور مقاومت و نظام جمهوری اسلامی ایران اعتراف می‌کنند و می‌خواهند با شروطی خاص یا به نوعی آبرومند از یمن خارج شوند و این امر نشان قدرت و هیمنه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مقیمی حاجی با یادآوری اینکه وقتی استکبار جهانی در مقابل قدرت نظام اسلامی ایران و محور مقاومت ناتوان و عاجز می‌شود، به نقطه کانونی شکل‌گیری این وحدت و مدیریت که همان جایگاه ولایت و مرجعیت است حمله می‌کند، بیان کرد: امروز استکبار می‌‌داند اتحاد اسلامی، قدرت و میزان نفوذ جمهوری اسلامی به ولایت فقیه بر می‌گردد. لذا، از هر ابزاری برای ضربه زدن به این جایگاه استفاده می‌کند و نمونه آن توهین مذبوحانه نشریه فرانسوی به جایگاه ولایت و مرجعیت است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه با وجود تحریم‌های همه‌جانبه استکبار جهانی و مشکلات اقتصادی، قدرت ولایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری، انسجام‌بخش و کانون وحدت است‌، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه ۹ سوره جاثیه می‌فرماید: «وقتی نشانه‌ای از نشانه‌های ما نمود پیدا کرد، به چشم آمد و دشمنان نتوانستند آن را را نابود کنند، به تمسخر و استهزا روی می‌آورند و خیال می‌کنند می‌توانند کارآمدی و حوزه نفوذ آن فرد را کم کنند»؛ این سنتی بود که جریان طاغوت به شهادت آیه قرآن داشته است و امروز می‌بینیم نشریه فرانسوی این سنت جریان کفر را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه مردم با بصیرت و هوشیاری بدانند کسانی که مسیر کفر و دشمنی خدا را انتخاب کرده‌اند، دشمن آنان هستند، اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن کریم هشدار می‌دهد که دشمن خدا، که دشمن شماست را ولی خود قرار ندهید آنان را بشناسید، چراکه مسیر آنان مسیر دوستی نیست و اگر بتوانند شما را آواره می‌کنند.

مقیمی حاجی با بیان اینکه امروز نسبت به هر زمانی باید دشمن‌شناس بود و مسیر را درست بشناسیم، افزود: مبادا انسان با جریان نفاق و کفر دست دوستی بدهد و کسانی که آشکار و پنهان دست دوستی به جریان کفر می‌دهند، بدانند کفار به آنان رحم نمی‌کنند، تمام ابزار قدرت آنان بر بدرفتاری و دشمنی است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه قرآن کریم بر دشمن‌شناسی و موقعیت‌شناسی تأکید کرده است، ادامه داد: نشریه فرانسوی نقطه کانونی و عنصر ولایت را هدف قرار داده است، چراکه می‌دانند ولایت نمی‌گذارد کشور به انحراف کشیده و انسجام و اتحاد آن از بین برود.

وی با بیان اینکه وقتی پوتین تحت‌تأثیر شخصیت رهبر معظم انقلاب قرار می‌گیرد نشان از درایت، قدرت تحلیل، نگاه جهانی و نفوذ شخصیتی ولایت فقیه است، گفت: نشریه شارلی ابدو نشریه‌ای است که برای خود مرزی نمی‌شناسد و به خاطر توهینی که به برخی شخصیت‌های فرانسه کرده بود و برای اظهار توبه، نام خود را شارلی گذاشته و ابدو نیز به معنای هفتگی است؛ به معنای دیگر اسم اصلی نشریه فرانسوی شارلی ابدو، وامدار یک سیاست‌مدار است.

مقیمی حاجی با بیان اینکه نشریه فرانسوی شارلی ابدو در دهه‌های گذشته در یک خط جریان کفر و طاغوت شروع به توهین شخصیت‌های جهانی کرده و کاریکاتورهای مستهجن و زننده علیه شخصیت‌‌های دینی منتشر کرده است، ادامه داد: این نشریه در مورد حضرت مریم(س)، حضرت مسیح(ع) و نبی مکرم اسلام(ص) مطالب اهانت‌آمیز منتشر کرده است، هر چند این اقدام اهانت‌آمیز، سبب آشنایی شخصیت‌ها و اندیشمندان جهان با وجود، افکار و نفوذ مقام معظم رهبری می‌شود، کمااینکه این اقدام نشریه فرانسوی، محکوم است و ما آن را محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha