ادامه ممنوعیت ورود تجهیزات پزشکی به غزه
کد خبر: 4113656
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

ادامه ممنوعیت ورود تجهیزات پزشکی به غزه

رژیم صهیونیستی همچنان به ممنوعیت ورود تجهیزات پزشکی به غزه ادامه می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از Middle East Monitor، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی به ممنوعیت واردات تجهیزات تشخیصی و دیگر تجهیزات پزشکی ضروری برای استفاده در نوار غزه ادامه می‌دهند.

به گفته مدحت عباس، از مسئولان این وزارتخانه، رژیم صهیونیستی از واردات وسایل و دستگاهایی مانند دستگاه رادیولوژی جلوگیری کرده است.

وی افزود: این ممنوعیت فقط به تجهیزات پزشکی محدود نمی‌شود، بلکه به قطعات یدکی مورد نیاز برای تعمیر دستگاه‌های معیوب فعلی نیز هم اعمال شده و  رژیم صهیونیستی از صدور اجازه ارسال آنها به خارج از غزه برای تعمیرات ضروری خودداری می‌کند.

اشرف القدره، سخنگوی این وزارتخانه خاطرنشان کرد: ممنوعیت تجهیزات پزشکی توسط رژیم اسرائیل نقض حقوق فلسطینیان برای درمان بوده که توسط قوانین بشردوستانه بین‌المللی تضمین شده است.

این ممنوعیت از 14 ماه پیش اجرا شده و وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد که ادامه این وضعیت، خطری جدی را برای بیماران در بیمارستان‌های غزه به وجود آورده است.

پیش‌تر ابراهیم عباس، از مقامات این وزارتخانه، از جامعه بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری خواسته بود تا فوراً برای تحت فشار قرار دادن تل‌آویو برای اجازه ورود تجهیزات پزشکی جهت نجات جان بیماران فلسطینی در غزه، مداخله کنند.

نوار غزه که دارای 2.3 میلیون نفر جمعیت است، از سال 2007 تحت محاصره چندین ساله رژین صهیونیستی قرار گرفته که این موضوع به شدت بر معیشت مردم در این منطقه تأثیر گذاشته است.

انتهای پیام
captcha